Κατσιμίχας κατά Χατζηγιάννη

Δεν υπήρξα ποτέ θερμός ακροατής του έντεχνου ελληνικού τραγουδιού (ίσως ενός κομματιού του μόνο), όμως αυτό το σημείωμα του Πάνου Κατσιμίχα, προς τον cosmote-Χατζηγιάννη το απήλαυσα ιδιαίτερα και θέλω να το μοιραστώ μαζί σας:

«Επιστολή του Πάνου Κατσιμίχα έτσι όπως τη δημοσίευσε το 7 της Κυριακάτικης Eλευθεροτυπίας. Η επιστολή απευθύνεται στον Μιχάλη Χατζηγιάννη ο οποίος δήλωσε ότι ‘η αντιπροσωπεία του εντέχνου έκλεισε! Και ιδού η απάντηση:
‘Αγαπητό Επτά,
Διάβασα τις προάλλες τη συνέντευξη του τραγουδιστή Μιχάλη Χατζηγιάννη και ανατρίχιασα. Ξαφνικά ένα νεαρό παιδί, εκφράζοντας τη φθήνια, την αγραμματοσύνη και το θράσος της εποχής, βγαίνει ύστερα από δύο -τρεις επιτυχημένες σεζόν σαν φουσκωμένο κοκοράκι και επαίρεται ασύστολα. Θύμα των μέσων που τον ανέδειξαν και τον παρέσυραν και επικίνδυνο παράδειγμα για όλα τα νέα παιδιά που τον θαυμάζουν και τον παρακολουθούν.
Και τι δεν είπε το παιδί: ‘Δεν έχω ανάγκη κανέναν’, δεν με βοήθησε
κανείς, ‘τα κάνω όλα μόνος μου’, ‘δε με ενδιαφέρει τίποτα’ κ.λ.π.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, πατάει και την πεπονόφλουδα του έμπειρου δημοσιογράφου περί ‘ανυπόταχτων οπαδών του εντέχνου’ που απέρριψαν το Μιχάλη και τρελαίνεται ο Μιχάλης και υπογράφει με τη βαριά θανατική του καταδίκη του μίζερου και δυσνόητου ‘έντεχνου τραγουδιού’ και συνεχίζει την ξέφρενη πορεία του προς τη δόξα της ‘σκεπτόμενης ποπ’. Καινούργιο είδος αυτό. Δική του ανακάλυψη. Επειδή όλο αυτό το ‘κόλπο’ είναι τουλάχιστον αντιαισθητικό και εντελώς επικίνδυνο, μπαίνω στον κόπο να τον ρωτήσω: Ξέρεις που βρίσκεσαι Μιχάλη; Ξέρεις για τι πράγματα μιλάς ακριβώς; Ξέρεις ποιοι χύσανε ιδρώτα και αίμα 20 χρόνια τώρα, για να δημιουργήσουν από το τίποτα αυτό το τεράστιο συναυλιακό κοινό που γεμίζει τα καλοκαιρινά γήπεδα
και θέατρα; Ξέρεις πάνω στις πλάτες ποιων πας τα καλοκαίρια και παριστάνεις τον κούκλο και θησαυρίζεις; Θα σου το πω εγώ, για να το μάθουν και οι υπόλοιποι του στιλ σου, αλλά κι αυτοί που εκτρέφονται μαζικά στα ορνιθοτροφεία των reality shows και είναι έτοιμοι να βγουν και να διαστρέψουν τα μυαλά των πιτσιρικάδων: Οι ‘έντεχνοι’ και το ‘έντεχνο’ που με τέτοιο θράσος βγαίνεις και φτύνεις, αυτοί οι ίδιοι είναι που άνοιξαν το δρόμο της συναυλίας και των μεγάλων ακροατηρίων. Αυτοί υπερασπίζονται εδώ και είκοσι τόσα χρόνια το ελληνικό τραγούδι και την αξιοπρέπεια του δημιουργού, αν αυτά σου λένε κάτι. Σε τι σε πείραξε εσένα άραγε το ‘έντεχνο’ (όπως το ονομάζουν οι διάφοροι αγράμματοι); Ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να το αποκαλείς ‘μαγαζί’ και ‘αντιπροσωπεία’; Μήπως το μπέρδεψες με τα μαγαζιά που δουλεύεις;
Δεν έχω τίποτα μαζί σου προσωπικά, όμως, κάποιος πρέπει να σου πει, ότι, θέλεις δε θέλεις, είσαι παράδειγμα για πολλούς πιτσιρικάδες, οπότε πρέπει να σκέφτεσαι πριν να μιλήσεις.
Παρεπιπτόντως, μήπως θυμάσαι μια συναυλία που δώσαμε με τον Χάρη στη Λευκωσία το 1996; Τη διοργάνωσε ο Προσφυγικός σύλλογος ΠΑΕΚ Κερύνεια και μάζεψε γύρω στις 10.000 άτομα. Πριν από μας τραγούδησες εσύ. Ένα παιδάκι 17 ετών, σεμνό και μαζεμένο, με υπέροχη φωνή, ντυμένο και κουρεμένο κατ’ εικόνα και ομοίωση του Γ. Νταλάρα. Κάποιος ήρθε μ’ένα δίσκο demo και παρακάλεσε να τον ακούσουμε και να βοηθήσουμε αν μπορούμε το Μιχάλη. Είσαι σίγουρος ότι δεν είχες, ούτε έχεις ανάγκη από κανέναν και οτι τα ξέρεις όλα; Και τότε, το βραβείο για την κατηγορία ‘έντεχνο τραγούδι’ γιατί το παρέλαβες στα Αρίων, αφού η ‘αντιπροσωπεία έκλεισε’; Επειδή σου άρεσε το νάιλον αγαλματάκι;
Άκουσε λοιπόν φιλαράκο δυο πράγματα και τελειώνω:
Πρώτον, μη μιλάς πολύ και απλώς τραγούδα με την όμορφη φωνή σου τα παιδικά σου τραγουδάκια. Είναι αναμφισβήτητα γλυκύτατα και χρήσιμα. Αλλιώς τι θα χόρευε η επτάχρονη κόρη μου στα πάρτι με τις φίλες της;
Δεύτερο και σπουδαιότερο: Ξεκαβάλησε το καλάμι, γιατί αν φυσήξει κανένας αέρας και το γυρίσει από οριζοντίως, κάθετα, θα έχεις σοβαρό πρόβλημα. Έχεις πολύ δρόμο και πολλή δουλειά ακόμα μπροστά σου. ‘Ήσουνα μικρός για τέτοια ανοίγματα’. Μάθε να σέβεσαι την πνευματική ζωή του τόπου που σε φιλοξενεί και σου δίνει ψωμί να φας. Τώρα μίσησε με ελεύθερα ή κάτσε και σκέψου.’

Πάνος Κατσιμίχας»

Το σχόλιο μου: Εύγε Πάνο Κτασιμίχα
Thanks to Ελλήνα

Advertisements
    • χωρίς όνομα
    • 3 Αυγούστου 2008

    καλάμι ο χατζιγιάννης,
    καλάμι κι ο κατσιμίχας που βρήκε την ευκαιρία να ξανακουστεί το όνομά του.

    πιανού είναι μεγαλύτερο δεν ξέρω…

    • Aθήναιος
    • 3 Αυγούστου 2008

    Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα. Σιγά το αίμα που έχυσε αυτός κι αδελφός του για χατήρι του τραγουδιού. Δεν ειμαστε καλά λέω εγώ. Αυτός ποιος είναι; Ο κομισάριος του ελληνικού τραγουδιού που βγαίνει και μιλάει εξ ονόματος μια μεγάλης μερίδας δημιουργών; Αυτός κι αν πρέπει να ξεπεζέψει την καλάμα. Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος.

  1. O Katsimixas to parakane kai perase ta eskamena pisteyw O xatzhgianis oute kalami exei kavalisei oute tyxeos einai apo oti fenete mexri twra Toy thn exei xsanapesei o Katsimixas me pio a8lio tropo Ta osa leei gia ton 16xrono ton ek8etoun afandasta kai deixnei thn «piothta» toy katsimixa telika Ta «zesta pota» einai sta8mos sthn mousikh istoria alla o enas ek twn dhmiourgwn einai poly katwteros twn peristasewn To eyge pano katsimixa sto telos omologw me afhse afwno Estw kai ligo dikio na eixe o Katsimixas to exase Andi n asxoleite me to xatzhgianh as katsei na grapsei kana tragoudi ths prokophs pou na einai axsio thw istorias tou.

  2. Θα ήταν άδικο να πω ο δαίμων του email γιατί θα αδικούσα το email. H αλήθεια είναι ότι για άλλη μια φορά την πάτησα. Το θέμα είναι παλιό (μάλλον του Ιανουαρίου), αλλά και αυτό μου το έστειλαν τώρα και όπως συνηθίζω να δημοσιεύω ενδιαφέροντα κείμενα που μου στέλνουν, δημοσίευσα και αυτό. Για να τελειώνουμε λοιπόν με τα λάθη, δεσμεύομαι ότι δεν θα ξαναδημοσιεύσω κείμενο τρίτου, αν δεν μπορώ να εγγυηθώ προσωπικά για αυτό. Ωραία η επιστολή Κατσιμίχα και καλή αφορμή για κουβέντα για το ελληνικό τραγούδι αλλά δεν πατάει σε είδηση. Αφήνω το πόστ για να δείτε το λάθος μου. Κατά τα λοιπά βρήκα ένα τμήμα της επίμαχης δήλωσης Χατζητάδε και είναι το ακόλουθο:

    «Το έντεχνο, όπως το μάθαμε την περασμένη δεκαετία, δεν υπάρχει. Η αντιπροσωπεία έκλεισε. Αυτό το εσωστρεφές τραγούδι, το απλό, το απέριττο, μια κιθαρούλα, ένα λαούτο, ένα βιολί να τσιμπάει πού και πού, με δυσνόητο στίχο που δεν καταλαβαίνεις αν είσαι κάτω από δεκαοκτώ δεν με καλύπτει αισθητικά. Ηταν ουσιαστικά εγκλωβισμός και η εποχή το κατάργησε από μόνη της». Φωτεινή εξαίρεση σ’ αυτήν την γλαφυρή περιγραφή θεωρεί τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, που «έχει μια φρεσκάδα ως άνθρωπος. Δεν είναι τυχαίο ότι τον ακούνε πάρα πολλοί. Ο Αλκίνοος είναι απολύτως mainstream».

    Με αυτούς τους όρους αποτιμά ο Cosmote-Χατζηγιανης το ελληνικό τραγούδι και δίνει το δικαίωμα νομίζω στον κάθε Κατσιμίχα να εκραγεί. Οχι ρε παιδιά, είναι το λιγότερο ασέβεια στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού (για να μην πω τίποτα χειρότερο). Κάποιος έπρεπε να του απαντήσει. Και όχι δεν συμφωνώ ότι συμψηφίζονται τα ζεστά ποτά εκείνη την εποχή με το μοντέρνο δήθεν του Χατζηcosmote, η στάση του με την στάση του Κατσιμίχα. Ο ένας υπερασπίζεται μια σελίδα της ιστορίας του τραγουδιού μας (έστω με αυτόν το χυδαίο τρόπο), ο άλλος βάζει προσβλητικά ταφόπλακα προς τι ακριβώς; Ευτυχώς το ελληνικό τραγούδι ακόμα δεν παράγεται σε διαφημιστικά στούντιο αλλά δισκογραφικά, στούντιο πρόβας και στο δρόμο με μια κιθάρα (ή κι ένα pc)

  3. Το θέμα είναι αρκετά παλιό, περισσότερο από χρόνο έχει που δημοσιεύθηκε.

    • ezin
    • 4 Αυγούστου 2008

    Η αλήθεια μάλλον βρίσκεται κάπου στη μέση. Σίγουρα μια κιθαρούλα ένα λαούτο κλπ. δεν εκφράζει τη μάζα που ακουει τον cosmote Χατζηγιάννη, αλλά δεν μπορεί να απαξιώνει αυτούς τους λίγους θέλετε ρομαντικούς, θέλετε αφελείς που ακόμα αρέσκονται στην «πιότητα». Από την άλλη συμφωνώ με τον Homo.gr ότι ίσως ο Κατσιμίχας (τον οποίο θεωρώ εξαιρετικό) βρήκε αυτήν την ευκαιρία προβολής, αντί να κάτσει να «απαντήσει» με ένα καινούργιο δίσκο (ούτε καν τραγούδι) που θα προσθέσει στο έντεχνο ελληνικό τραγούδι, αντί να προσπαθεί να αφαιρέσει από τον cosmote Χατζηγιάννη

  4. Σιγά ρε υπερασπιστές του Χατζηγιάννη… Σιγά τα αυγά… Βγήκε ο Κατσιμίχα πριν πολύ… πολύ καιρό και είπε ότι είπε και του έκανε την μούρη κρέας… Είμαι σίγουρος ότι ο Μιχαλάκης με μερικές διαφημίσεις ακόμα θα το ξεπεράσει…

    «Αυτός ποιος είναι; Ο κομισάριος του ελληνικού τραγουδιού που βγαίνει και μιλάει εξ ονόματος μια μεγάλης μερίδας δημιουργών;»

    Σιγά την λογική… Εάν είναι έτσι… εσύ ποιος είσαι ο δικηγόρος του Μιχαλάκη; Τι είναι αυτά που λέτε ρε; Διαβάζετε αυτά που λέτε;
    Δεν ξέρω ποιος έχει καβαλήσει το καλάμι, βασικά δεν ξέρω εάν έχει λεχθεί οτιδήποτε από όλα αυτά και από τις δύο μεριές. Αλλά σίγουρα συμφωνώ σε ένα σημείο, είναι δεν είναι αληθινό το κείμενο…
    Ξέρεις πάνω στις πλάτες ποιων πας τα καλοκαίρια και παριστάνεις τον κούκλο και θησαυρίζεις;

    Lykos

    • picchola
    • 4 Αυγούστου 2008

    *Το σωστό είναι αινίγματα και όχι ανοίγματα.
    Ο Κατσιμίχας είναι υπερβολικός. Ο Χατζηγιάννης έχει προσφέρει πολλά στη μουσική ως ερμηνευτής και συνθέτης(έχει γράψει για την Αρβανιτάκη, τον Νταλάρα, τη Γλυκερία-και αυτά δε νομίζω να τα ακούνε εφτάχρονα).
    <>, λέει ο Κατσιμίχας
    <>, λέει ο Χατζηγιάννης.
    Δεν ξέρω τι να πιστέψω, και για να σας πω την αλήθεια δε με απασχολεί ιδιαίτερα. Ο Κραουνάκης είχε πει κάποτε <> Και η ουσία είναι πως το »Πάρτυ» και το »Γέλα πουλί μου» αντέχουν στο χρόνο.
    Και επιτέλους θα λέω όπως θέλω την έντεχνη μουσική, κύριε Κατσιμίχα!

    • Αναθήναιος
    • 4 Αυγούστου 2008

    Αθήναιε,

    εσένα η συνεισφορά σου στην πνευματική ζωή του τόπου είναι η κριτική επί παντός επιστητού; Αυτό το υφάκι «ξέρετε, εγώ θα το έκανα καλύτερα αλλά δεν ενδιαφέρομαι» σε βάζει πάνω στο καλάμι, παρέα τους.

    • Αναθήναιος
    • 4 Αυγούστου 2008

    Ναι βρε Picchola, λέγε έντεχνο τον Χατζηγιάννη και jazz την Amy Winehouse.

    Η γενιά του τίποτα.

  5. Εντάξει, παιδιά μεταφέρατε τις κοκκορομαχίες των καταντησμένων καλλιτεχνών και εδώ. Μπράβο.

    Θα ήθελα να συμφωνήσω με τον Κατσιμίχα. Ο Χατζηγιάννης τα κάνει όλα για τα λεφτά και αυτό αντανακλά στην τέχνη του. Επαναλαμβανόμενη, απολύτως mainstream με την κακή/κάκιστη έννοια και πλέον ξεπερασμένη. Προτιμώ να ακούω Τερλέγκα. Μπορεί αυτό να είναι προσωπικό γούστο, δεν είναι όμως προσωπικό γούστο το ότι αν παραθέσω μερικούς στίχους και μουσικές του Χατζηγιάννη με στίχους και μουσικές από πιο γόνιμα χρόνια για το ελληνικό τραγούδι, θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι.

    Θα ήθελα να συμφωνήσω με τον Κατσιμίχα. Αλλά δεν μπορώ. Γιατί και αυτός, όπως και οι δήθεν «έντεχνοι» για τα λεφτά τα κάνουν. Άσε που έχουν αδυναμία να μιλήσουν στις καρδιές του κόσμου εκτός από πολύ λίγες εξαιρέσεις που πλέον και αυτές αποσύρονται στο λυκόφως τους. Θα μπορούσαν όμως να κάνουν τη διαφορά. Να φτιάξουν μία παρέα, μία κολλεκτίβα, ένα όπως θές πέστο ρε παιδάκι μου, η οποία να αλλάξει τα πράγματα στο Ελληνικό τραγούδι, να αλώσει την Ελλάδα με την δυναμική της, να φέρει μία άλλη νοοτροπία στη σχέση των νέων ανθρώπων με την τέχνη. Θα μπορούσαν. Είναι όμως «λίγοι». Και δεν μπορούν. Ίσως αν ζούσε ο Λοΐζος να ήταν αλλιώς τα πράγματα. Κύριε Κατσιμίχα με όλο το σεβασμό στο έργο σας, χεστήκαμε αν εξαιτίας εσάς και των ομοίων σας βγάζει λεφτά ο μικρός, γιατί δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Λικνιστείτε τώρα και σεις μαζί με την κόρη σας με το κορυφαίο άσμα «Θωμά είσαι σπίτι?» μίας πρώην έντεχνης νυν με πολλά εγκεφαλικά καλλιτέχνιδος και αφήστε τον Χατζηγιάννη ήσυχο.

  6. παιδιά, είναι πάνω από τρία χρόνια που συνέβησαν αυτά. Μπορεί και τέσσερα, δεν θυμάμαι πλέον.
    από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι, και ο Μιχάλης έχει μαζευτεί αρκετά πιστεύω. Τότε ήταν και 25 χρονών, ξαφνικά έκανε τις σούπερ επιτυχίες και το καβάλησε λίγο.
    Οπως και να έχει η προσφορά των Κατσιμιχάιων στο ελληνικό τραγούδι δεν συγκρίνεται με τον Μιχαλάκη, είτε μας αρέσει είτε όχι. Καλά τα ποπ σουξεδάκια, αλλά μην τα ανάγουμε και σε καλλιτεχνικά αριστουργηματα.

  7. οκ λοιπόν το σβήνω – φτάνει

    • Ο Λύκος της Στέππας
    • 7 Αυγούστου 2008

    Για την ιστορία, η συνέντευξη Χ. είχε δημοσιευθεί στο 7 την 28η Μαρτίου του 2004 κι η απάντηση Κ. την 10η Απριλίου της ίδιας χρονιάς.

    • billy
    • 13 Αυγούστου 2008

    Symfwnw apolyta me ton k. Pano Katsimixa, dioti poly apla ekfrazei tin orgi pou eniwse autos, pou eniwsa egw, kai pou eniwsan oloi osoi eixan diabasei tin sygekrimeni ili8iotita tou xatzigianni…
    Alla ti na kanei to paidaki???
    Mipws gnwrizei tipota perissotero apo to Xeria Psila???
    I mipws sygrinontai ta tragoudakia tou me to FANI, to MI GYRISEIS, to NYXTWSE NYXTA, to GIA ENA KOMMATI PSOMI, to GELA POULI MOU, to SXIMA LOGOU, to TOU ERWTA k.a pou exoun ermineusei oi Afoi Katsimixa?
    Oxi bebaia…

    Opote anagnwrizw ka8e dikaiwma ston Pano Katsimixa na tou apantaei opws tou armozei, ka8ws i prosfora tou sto Elliniko tragoudi einai poly megalyteri apo tou Xatzigianni kai auto den to amfisbitei kanenas ektos apo kapoia mousika amorfota 15xrona koritsakia pou 8ewroun to Xatzigianni to A kai to Ω tis ellinikis mousikis

    IMARTON

    • Έλεος
    • 15 Αυγούστου 2008

    Θα σας πω κάτι απλά εσάς τους υποστηρικτές του Χατζηγιάννη… Αν δεν έχει δικαίωμα να μιλήσει ο Κατσιμίχας μία για τον μαλάκα, εσείς δεν έχετε δικαίωμα να μιλήσετε 1000 για τον Πάνο.. Πάτε καλά; δεν έχει προσφέρει ο Πάνος στην ελληνική σκηνή; Μην τρελαθούμε… Όσο για την «απλότητα» που έχει το λαούτο η κιθάρα και το βιολί που πετάγεται πού και πού, δεν συγκρίνεται με την απλότητα στα beatakia που φτιάχνει ο Χατζηγιάννης σε τραγούδια στυλ, «Πιο πολύ» «Χέρια Ψηλά» κι όλες τις πίπες που βγάζει τελευταία. Και ο Χατζηγιάννης είναι απ’τους πιο ψαγμένους στο είδος του μουσικά… Κάτι Φοίβοι που από drummer γίνανε παραγωγοί, γιατί απλά το ελληνικό ακροατήριο είναι άμουσσο; αλλά αυτά υπήρχαν πάντα… Είδος «έντεχνο» δεν υπάρχει, η Ελλάδα το έχει φτιάξει γιατί πολύ απλά στην Ελλάδα επικρατεί το «άτεχνο».

    Ας βγάλει τραγούδι ο Χατζηγιάννης σαν τον «Φάνη» κι ας ξαναμιλήσει μετά…

    Όπως λένε πολύ ωραία όμως οι Α/Ε αν και το λένε για τον Φοίβο, κολλάει κι εδώ… «θέμα του στίχου σου μαντεύω μια καψούρα ξανά…»

    • Γιωργος
    • 8 Δεκεμβρίου 2008

    οπως την βρισκει κανεις…

    • musiclover
    • 29 Δεκεμβρίου 2008

    imarton pia me tis tampeles!!!!!h mousikh einai mia kai xwrizetai se 2 kathgories mono:se kalh kai kakh. o katsimixas fusika kai exei dikaiwma na milaei afou ekeinos kai o aderfos tou exoun xarisei polla uperoxa kommatia sto ellhniko tragoudi se anti8esh me to xatzhgiannh o opoios sthn arxh eixe polu wraia tragoudia enw twra exei metatrapei se mia mhxanh,paromoia me to foivo(isws omws me mia pio ekleptismenh morfh)paragwghs efhmerwn sou3e me paromoia mousikh kai paromoio stixo kommena kai ramena sta metra ths opoias diafhmhshs!!sigoura o katsimixas ekfrasthke me sklhro tropo omws uparxoun polles alh8eies mesa sta logia tou!

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: