Διευκρινίσεις για την συνέντευξη Τσίπρα

tsiprasΓια να είμαι ειλικρινής το περίμενα ότι θα ταράζονταν τα λιμνάζοντα ύδατα της μπλογκόσφαιρας με την πρόταση μου για συνέντευξη με τον Αλέξη Τσίπρα τις πρώτες μέρες του Γενάρη. Αλλά ότι θα γίνει τέτοιος χαμός και θα χωριστεί η «κοινότητα» στα δυο – αυτό δεν το περίμενα. Οφείλω εκτενείς απαντήσεις στους Αθήναιο και Nylon και δεσμεύομαι να τις δώσω αφότου ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ως τότε πρέπει να διευκρνίσω τα εξής: Το κεντρικό αντανακλαστικό όσων διαφωνούν σχετίζεται με το γεγονός ότι ο Αλέξης Τσίπρας δεν διαθέτει μπλόγκ – άρα τι καταλαβαίνει και τι να μας πει τώρα; Να μας εκμεταλευθεί προσπαθεί ο άνθρωπος (το επαναδιατυπώνω γλυκά, όπως φαντάζεσθε έχει ειπωθεί με διάφορους τρόπους). Εαν το δεχτούμε αυτό, τότε πρέπει να δεχτούμε καταρχήν ότι η μπλογκόσφαιρα είναι κάτι που ορίζεται με σαφήνεια, έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αιτήματα και διακυβεύματα και για να συνομιλεί κανείς μαζί της πρέπει να την γνωρίζει – αν όχι να είναι συστατικό της μέρος. Ακόμα παραπέρα, αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε την μπλογκόσφαιρα όπως και κάθε άλλη μειονότητα, επαγγελματική ένωση, θρησκευτική σέκτα κοκ. Και βεβαίως –αν είναι έτσι- έχουμε κάθε λόγο να αμυνόμαστε κάθε φορά που υποψιαζόμαστε οτι κάποιος προσπαθεί να μας εκμεταλευθεί. Αυτή η λογική με βρίσκει κάθετα αντίθετο και γι’αυτό με βρίσκει αντίθετο και η «συνδικαλιστικού τύπου» άρνηση στην πρόταση μου.

Από τον καιρό της διαδήλωσης υπέρ της αναδάσωσης της Πάρνηθας γράφω ότι τα μπλόγκς δεν είναι τίποτα άλλο από τα media στα χέρια όλων (και όχι μόνο των εχόντων οικονομική δύναμη). Δεν χωράνε λοιπόν ομογενοποιήσεις, περιχαρακώσεις και ομαδοποιήσεις κλειστού τύπου σαν αυτή που προτείνει η συγκεκριμένη οπτική. Δεν πρόκειται να κάνουμε κάποιο σούπερ κίνημα που θα αλλάξει τον κόσμο εδώ πέρα (αν και έχει συμβεί κατά περιπτώσεις). Ομως μπορούμε να τον κάνουμε να συζητάει και να ενημερώνεται καλύτερα. Βρίσκομαι εδώ επειδή διακρίνω μια απελευθερωτική διάσταση στην επικοινωνία αυτού του είδους και όχι για να πειθαρχώ σε μια «ως εδώ» λογική. Χρειάζεται να θυμίσω την υπόθεση της Αμαλίας, την αναδάσωση και τους βασανισμούς σε αστυνομικά τμήματα που ξεκίνησαν απο τα blogs (όπως πολύ καλά γράφει ο Nylon στην συζήτηση στου Αθήναιου); Η μήπως τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας που μέχρι και κυβερνήσεις έχει καταφέρει να ρίξει αυτός ο νέος δίαυλος δημόσιας επικοινωνίας και πολιτικοποίησης, όπως μου υπενθύμισε προ ημερών ο Oneiros; Υπάρχει και αυτή η διάσταση και δεν επιθυμώ να την αφαιρέσω αλλά αντίθετα να την καλλιεργήσω. Επομένως, όχι μόνο θέλω να συνομιλώ με πολιτικούς, αλλά προσβλέπω σε μια όσο πιο άμεση επικοινωνία (και) μαζί τους υποψιαζόμενος οτι αυτό μπορεί να βοηθήσει τον δημόσιο διάλογο και έλεγχο σε αυτόν τον τόπο που τόσο έχει ταλαιπωρηθεί.

Το internet παίζει καταλυτικό ρόλο στην λειτουργία και την ίδια τη φύση των media συνολικά (να θυμίσω τη μαγική λέξη σύγκλιση). Λέω λοιπόν ας το αφήσουμε αυτό (το καταλυτικό) να φανεί. Αν το δείτε έτσι βέβαια τότε θα καταλάβετε γιατί σε μια στιγμή κρίσης το να ρισκάρει ένας πολιτικός να εκτεθεί στο χαοτικό λόγο του internet, αντί να προτιμήσει τον συντεταγμένο λόγο των media (όπου πιθανότατα θα έβρισκε στρωμένο χαλί) περισσότερο αποδεικνύει ότι αναζητεί μια νέα σχέση με τους πολίτες παρά ότι θέλει να καπηλευθεί μια «μόδα» – όπως υποστηρίχθηκε. Είναι πολύ ασταθή τα πράγματα στο μικρό μας «παγκόσμιο χωριό’ και αυτό δεν το γνωρίζουμε μόνο εμείς. Και μόνο η λέξη μόδα δεν μπορεί παρά να είναι εκ του πονηρού. Περιορίζει αυτό που κάνουμε όλοι μας και το υποβιβάζει σε τι ακριβώς; Η απάντηση δική σας. Σημασία έχει πως ότι γίνεται εδώ δεν πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων όπως οι σελίδες μιας εφημερίδας, ούτε μένει τα αρχεία κάποιου καναλάρχη. Είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή σε όλους κι αυτό σημαίνει «κρίση» και «ρίσκο». Μου έλεγε προηγουμένως ο chaka kan στο msn, ότι οι δημοσιογράφοι μπλόγκερς είναι αυτοί που αποφεύγουν περισσότερο απο όλους την διατύπωση άποψης και κρίσης για δημόσια θέματα. Ε, βέβαια- λέω εγώ- αφού γι’αυτό πληρώνονται (με την καλή ή την κακή έννοια – ότι προτιμάτε). Μήπως (ως δημοσιογράφος) δεν θα μπορούσα να ζητήσω συνέντευξη από τον Τσίπρα (και πολλούς άλλους πολιτικούς) για την εφημερίδα ή τα περιοδικά με τα οποία συνεργάζομαι; Θα μπορούσα και θα ερχόταν. Και θα ήταν μια απο τα ίδια. Αυτό που προτείνω εδώ είναι να δοκιμάσουμε κάτι ουσιαστικά διαφορετικό. Και χαίρομαι γιατί αν κρίνω απο τις ερωτήσεις που κατατίθενται ήδη συμβαίνει.

Στο γιατί ο Τσιπρας δεν έχει μπλόγκ παρόλο που επιθυμεί να επικοινωνήσει μαζί τους υπάρχει και πολιτική απάντηση, την οποία δεν νομίζω ότι πρέπει να δώσω εγώ αλλά μάλλον ο συνεντευξιαζόμενος και όσοι άλλοι εκπροσωπούν τον συγκεκριμένο χώρο. Εχει πάντως να κάνει με την σχέση της αριστεράς με τη συλλογικότητα και την ατομικότητα – μια ιδέα δίνει ο Καρπίδης στην σχετική συζήτηση που διεξάγεται στου Αθήναιου, εγώ θα επεκταθώ πάνω σε αυτό μετά τη συνέντευξη. Ο χώρος που εκπροσωπεί όμως ο συγκεκριμένος πολιτικός έχει δώσει θαυμάσια δείγματα γραφής – τοπικές οργανώσεις που διαθέτουν μπλόγκς και τα χρησιμοποιούν, ακηδεμόνευτα δίκτυα εναλλακτικής ενημέρωσης, η θαυμάσια salata είναι ολοφάνερα φιλικά διακείμενη κοκ. Ας μην πιστεύουμε λοιπόν ότι η δική μας προσέγγιση απέναντι στα φαινόμενα είναι απαραίτητα και η μόνη ή η μόνη σωστή. Υπάρχουν κι άλλες και πρέπει να είναι σεβαστές.

Η ιδέα μου για να υλοποιηθεί απαιτεί την συνεργασία πολλών και τη συμμετοχή ακόμα περισσότερων, κάτι ποιοτικά διαφορετικό από αυτό που συμβαίνει όταν καταναλώνουμε ενημέρωση ή όταν μοιραζόμαστε με τους φιλους μας φωτογραφίες καθώς και από ότι έχει γίνει ως τώρα και γι’αυτό πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο. Υπ’αυτή την έννοια μπορεί και ελπίζω να αποτελέσει ένα χρήσιμο προηγούμενο για την μπλογκόσφαιρα και τις προοπτικές της, τις οποίες κανείς μας δεν γνωρίζει ακριβώς – όλοι πεπερασμένα εργαλεία ανάλυσης χρησιμοποιούμε νομίζω.

Στα της συνέντευξης τώρα: Το κάλεσμα μου αρχικά παρεξηγήθηκε και κάποιοι νόμισαν πως αποκλείω κόσμο προκειμένου να «στηθεί» το πράγμα. Αυτό βέβαια δεν στέκεται. Δηλαδή για ποιο λόγο ακριβώς μπορεί να μην ήθελα να καλέσω τη Salata ή τον J.McManus που ονειρεύεται την επανίδρυση του ΚΚΕ Εσωτερικού (και πολύ στεναχωρήθηκα που διάβασα οτι αρνείται) ή το histologion για να αναφέρω μερικά μόνο παραδείγματα; Βεβαιότατα δε, θα ήθελα να δώ και τον old boy να συμμετέχει, την psilikatzou , τη Rodia ή την Krotkaya και τόσους που δεν κατονόμασα. Ευτυχώς βέβαια κάποιοι κατάλαβαν οτι το να καλέσω κάποιους αρχικά ήταν ο τρόπος να γυρίσει ο τροχός και ότι επιθυμώ να είναι ανοικτό το πράγμα (παρά τις πρακτικές δυσκολίες που αυτό δημιουργεί). Και απευθύνω πρόσκληση ξανά σε όλους όσους βρίσκουν ενδιαφέρουσα την ιδέα μιας ανοιχτής συνέντευξης με τον Αλέξη Τσίπρα να δεχτούν ερωτήσεις αναγνωστών στα μπλόγκ τους ή να υποβάλουν ερωτήσεις εδώ. Στη συνέχεια σε συνεννόηση με τα μπλόγκς που θα καταθέσουν ερωτήσεις θα συνταχθεί το τελικό ερωτηματολόγιο ενώ οι υπόλοιπες θα του δοθούν και πιστεύω ότι θα τις απαντήσει (με κάποιον άλλο τρόπο). Μέχρις στιγμής ερωτήσεις κατατίθενται στα politikoblog, Allufunmarx, Arxediamedia, kavouraki, Sindelius, exeisminima και δυο μπλόγκ που έχουν και άμεσο ενδιαφέρον τα syn12.pblogs.gr και syriza-vyrona. Σύντομα περιμένω να έρθουν στην παρέα κι άλλοι (Oneiros, Taraxopoios, Akamas, Ivan o Vromeros). Επι του τεχνικού σκέλους, ο Nikan του metablogging ήδη κάνει δοκιμές στο στούντιο του radiobubble, ενω ο Καρπίδης με ενημερώνει οτι το μοντάζ προσφέρονται να κάνουν τα παιδιά του zoo.gr (και τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα). Την βιντεοσκόπηση του πράγματος δεν ξέρουμε ακόμα ποιος θα κάνει – είναι ανοιχτό το θέμα, οπότε αν το κατέχετε το άθλημα αφήστε ένα σχόλιο. Τέλος αποδεικνύεται περίτρανα κάθε μέρα ότι οι γιορτές είναι ο χειρότερος χρόνος για να κάνεις τέτοια πειράματα, ως εκ τούτου το ματς θα παιχτεί στην παράταση – πάμε για 6 με 8 Ιανουαρίου κοινώς (αντί για 2-4 που έχω πει). έχω πολλά ακόμα να γράψω αλλά δημοσιογραφική αδεία το κλείνω εδώ. Οπως θα έλεγαν και κάποιοι αρχισυντάκτες που γνωρίζω «τρελάθηκες παιδάκι μου – ποιος θα διαβάσει 1200 λέξεις»; Ελα μου ντε. Μια κουβέντα ακόμα μόνο: Με εντυπωσιάζει ιδιαίτερα η εθελοντική συνεργασία και ο συλλογικός έλεγχος μιας πράξης που έχουμε συνηθίσει να σερβιριζόμαστε εύκολα από τα ΜΜΕ. Εσάς; Περιμένω τις ερωτήσεις και την συμμετοχή σας.
ΥΓ. Θα ήταν κουτό ένας υποψήφιος υποψήφιος πολιτικού να μην δέχεται να μιλήσει στα media – το καταλαβαίνει κι η οκτάχρονη κόρη μου αυτό. Προφανώς θα το κάνει, όμως αυτή τη στιγμή που τα πράγματα έχουν έτσι – επιλέγει τα blogs κι αυτό έχει τη σημασία του.

Advertisements
    • Ο Λύκος της Στέππας
    • 29 Δεκεμβρίου 2007

    Έγινε οκτώ η κόρη σου κιόλας, ρε;

    Καλή επιτυχία, παρεμπιπτόντως.

    • Aθήναιος
    • 29 Δεκεμβρίου 2007

    Καλημέρα. Εμένα τουλάχιστον δεν με ενδιαφέρει που δεν έχει μπλογκ αλλά που δεν έχει δείξει έμπρακτα ότι ενδιαφέρεται για το μέσο αν και του δόθηκε η ευκαιρία να το κάνει με 1-2 θέματα που ανέκυψαν στη μπλογκόσφαιρα και αφορούν την ελεύθερη έκφραση και τους όρους κάθε δημόσιου διαλόγου. Αφού λοιπόν δηλώνει ότι οι πολιτικοί δεν πρέπει απλά να χρησιμοποιούν τα μπλογκ γιατί δεν το έψαξε λίγο για να παρει θέση σε 1-2 ζητήματα ουσιαστικής επιβίωσης του μέσου και της δυνατότητάς του να παράγει ελεύθερο, εναλλακτικό λόγο;
    Το ζήτημα δημοσιογράφοι vs bloggers δεν είμαι εγώ που το έθεσα αλλά όπως θα απαντήσω και στα σχόλια, πέρα από μία επιδερμική και πρώτου επιπέδου κριτική για το επίπεδο της δημοσιογραφίας στη χώρα, κάτι που εγώ δεν το έθεσα καν, κανείς δεν έφερε ένα επιχείρημα που να τεκμηριώνει την άποψη ότι η δημοσιογραφία δεν έχει θεσμικό ρόλο μέσα στη δημοκρατία.
    Αυτή τη στιγμή, σε διάφορα μέρη του κόσμου, δημοσιογράφοι χάνουν τη ζωή τους προσπαθώντας να μεταφέρουν τις ειδήσεις στον κόσμο. Μόνο να υπολογίσουμε πόσοι έχουν χάσει τη ζωή τους στη Ρωσία του δικτάτορα Πούτιν πάνω στην άσκηση του καθήκοντος, πόσοι στα μέτωπα του πολέμου, φτάνει για να μας κάνει σκεπτικιστές στα περί της δημοσιογραφίας των πολιτών. Θυμίζω πάντως πως δε είμαι εγώ αυτή που έκανα τη διάκριση.
    Μιας και θα τον δεις λοιπόν ρώτησέ τον από μέρους μου αν σκοπεύει να παραστεί μάρτυρας υπεράσπισης του Τσιπρόπουλου, αν σκοπεύει να κάνει κάτι για τον Καρίμ (επιμένω γιατί ξέρω πως η αριστερά ενώ δέχεται μια χαρά τα σχολιάκια εναντίον του χριστιανισμού και του ιουδαϊσμού, έχει το ισλάμ στο απυρόβλητο…) και ποια είναι η θέση του για την απελευθέρωση της μπάντας των 5GHz.
    Συνεχίζω να πιστεύω ότι όλο αυτό δεν θα φέρει τίποτα καινούργιο στον πολιτικό διάλογο. Τον πολιτικό διάλογο τον εμπλουτίζουν οι ιδέες και η δράση μέσα στην κοινωνία και τη Βουλή, τον πολιτικό διάλογο τον δυναμώνει η ύπαρξη ξεκάθαρων ιδεολογικών αρχών και όχι η υιοθέτηση θέσεων από εδώ κι από εκεί για λόγους εντυπωσιασμού.
    Η Φιλελεύθερη Συμμαχία θα συνεχίσει να κινείται έτσι. Εύχομαι να μας μιμηθεί ο ΣΥΝ έστω και τώρα.
    Είναι αυτονόητο πως εύχομαι κάθε επιτυχία σε αυτή την πρωτοβουλία γενικά και στον Αλέξη Τσίπρα ειδικά! :-)

  1. «…η αριστερά ενώ δέχεται μια χαρά τα σχολιάκια εναντίον του χριστιανισμού και του ιουδαϊσμού, έχει το ισλάμ στο απυρόβλητο…»

    Μάλλον θα εννοείς την καθεστωτική αριστερά, ή τα διάφορα ψώνια που σε λίγο θα αποδέχονται ως «επαναστατικό αντιιμπεριαλιστικό» βιβλίο το Κοράνι.

    Εμείς πάντως προτείνουμε ένα σχετικό ενημερωτικό κείμενο:

    http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/01/02/islam/

    Μ-π

    • talos
    • 29 Δεκεμβρίου 2007

    Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω τις αντιρρήσεις και θεωρώ ότι προέρχονται από μια παλιότερη εποχή που το διαδίκτυο ήταν μια ασχολία των λίγων. Το διαδίκτυο είναι μαζικό πλέον και προσφέρει σε κάθε πολιτικό την δυνατότητα αδιαμεσολάβητης επικοινωνίας με πολίτες – και ιδιαίτερα σε έναν χώρο όπως ο ΣΥΝ όπου τα ΜΜΕ έχουν στην πλειοψηφία τους εξαιρετικά παρεμβατικό ρόλο και προσπαθούν να προωθήσουν συγκεκριμένες τάσεις και να διαμορφώσουν ενεργητικά την εικόνα του χώρου ερήμην του, είναι μονόδρομος και η επικοινωνία μέσω αυτού. Αν δεν το έκανε (και αν δεν επιδιώξει να το κάνει ο Κουβέλης) τότε θα μιλούσαμε για σοβαρό πολιτικό λάθος.

    Αν πάλι ο Τσίπρας πάει ως μάρτυρας σε μια δίκη για την οποία δεν γνωρίζει πολλά – *τότε* θα είναι μαϊντανός και ασόβαρος… Εκτός και αν πάει το 2009 ως αρχηγός κόμματος (αλλά αυτό θα πρέπει να του ζητηθεί από την υπεράσπιση, όχι να σκάσει μύτη μόνος του).

    Τέλος (εκτός θέματος) Αθήναιε, ο Καρίμ φυλακίστηκε από την τριταθλήτρια χώρα σε δολοφονίες ισλαμιστών (μετριοπαθών και μη), όχι από κάποιο ισλαμικό κράτος (αντίθετα από καθεστώς το οποίο στηρίζει η Δύση). Αλλά είναι σόλοικο όταν δολοφονούνται συνδικαλιστές και φυλακίζονται συγγραφείς στην Αίγυπτο π.χ. να θεωρούμε ότι το μείζον εκεί είναι ο μπλόγκερ και μόνο. Το ουσιώδες ερώτημα είναι ποια είναι η άποψη του ΣΥΝ για το (κοσμικό) δικτατορικό καθεστώς της Αιγύπτου, και νομίζω πως η απάντηση θα είναι εύκολη. Επίσης η αριστερά δεν υπερασπίζεται το Ισλάμ, αλλά τον εκτεταμένο και ευρύ ρατσισμό εναντίον όλων όσων προέρχονται από ισλαμικές χώρες σε όλη την Ευρώπη υπό το πρόσχημα του αντι-ισλαμισμού (ως όλοι οι μουσουλμάνοι να είναι φονταμανταλιστές ισλαμιστές)…

  2. ….παρότι η συζήτηση για το ισλάμ είναι εκτός θέματος, εν τούτοις η τοποθέτηση του talos και η προηγούμενη κατάθεση ενός λινκ από μενα για ένα σχετικό ενημερωτικό κείμενο ως σχόλιο σε αναφορά του Αθήναιου, επιβάλλει μια διευκρίνηση επί κάποιων πραγμάτων.

    Γι αυτό αναδημοσιεύω την άποψή μου που κατατέθηκε σε μια αντίστοιχη συζήτηση στο «πολιτικό μπλογκ»:

    Νομίζω ότι εύκολα μπορεί κάποιος να ολισθήσει στον αντίθετο δρόμο, αυτόν της πρότασης για ακραία καταστολή, της περιστολής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της πλήρους ισλαμοφοβίας.

    Τα ισλαμικά κινήματα εκφράζουν τη δυσκολία μετάβασης των πολυάνθρωπων κοινωνιών τους στη νεωτερικότητα τη στιγμή που η Δύση περνά στο επόμενο ιστορικό στάδιο.

    Η εισαγωγή του άρθρου που πρότεινα, περιγράφει καλά το κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται ο φονταμενταλισμός του ισλάμ.

    Όσον αφορά εμάς στην Ελλάδα, βιώνουμε πλήθος παραδόξων τα οποία δεν πολυκατανοούμε.

    Όπως το ότι: την κυριαρχία του τουρκικού εθνικισμού στην Ανατολή με τη χρήση του επιθετικού ισλάμ και την κήρυξη τζιχάντ κατά των “άπιστων” Ελλήνων και Αρμενίων, ανέχτηκαν (αν δεν επέβαλαν κιόλας) οι μεγάλες Δυτικές χριστιανικές δυνάμεις.

    Είτε οι Γερμανοαυστριακοί την περίοδο 1914-1918 που κάλυψαν απολύτως (ίσως και να ενθάρυναν) τις γενοκτονίες των χριστιανικών λαών (Έλληνες της Ανατολής, Αρμένιοι, Ασσύριοι), είτε οι υπόλοιποι “σύμμαχοί” μας που προκάλεσαν την Μικρασιατική Καταστροφή και την ολοκλήρωση των γενοκτονιών που άρχισαν οι νεότουρκοι “στο όνομα του Ισλάμ”.

    Με δυό λόγια, η ισλαμοϋστερία της Δύσης είναι υποκριτική…

    και όσον αφορά εμάς… δεν έχουμε κανένα λόγο να μας επηρρεάσει και να εμπλακούμε.

    Την περίοδο 1914-1923 πάνω από 800.000 Έλληνες έχασαν τη ζωή τους απ’ αυτό το επιθετικό ισλάμ στη Μικρά Ασία και στην Ανατολική Θράκη με τις απόλυτες ευλογίες των δυτικών δυνάμεων.

    Ας αντιμετωπίσουν λοιπόν και αυτοί το «ριζοσπαστικό» ισλάμ…

    Μ-π

  3. Τι να πω μετά απ όλα αυτά.

    Παραλίγο η ηθικολογία να χριστεί blogo-αρχισυντάκτης.

    Για μια γαμημένη συνέντευξη τόσες διαφωνίες και πρέπει και μην.

    Ούτε στα καλύτερα ντιμπέητ.

    Απ’ ότι βλέπω όμως τέλος καλό, όλα καλά.

    Γκρίνια τέλος! Γεια χαρά νταν!

  4. Ενδιαφέρουσα και χρήσιμη η πρωτοβουλία σου. Βάζεις και το θέμα στη σωστή του βάση λέγοντας ότι τα μπλογκς δεν είναι παρα ένας τρόπος επικοινωνίας (και οι μπλόγκερς δεν είναι κοινωνική ομάδα). Εναπόκειται στον Τσίπρα ή στον κάθε Τσίπρα να τα αξιοποιήσει ή όχι χωρίς να αποκλείει άλλους τρόπους επικοινωνίας. Όσον αφορά το πραχτικό μέρος , λύσεις υπάρχουν άπειρες που δεν δημιουργούν προτιμησιακές μεταχειρίσεις. Ας φτιάξει ή ας του φτιάξουν για παράδειγμα το δικό του μπλογκ ή μέτα και όσοι θέλουν ας συνδεθούν στο διάλογο.

    • ilias
    • 30 Δεκεμβρίου 2007

    Είναι όμως λίγο αναπηρία ή αλλιώς παιδιάστικο να χρειάζεται η μπλογκόσφαιρα »τον Τσίπρα» της για να αποκτήσει αυτοσυνείδηση.

  5. Βασικά συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Η ιδέα της συνέντευξης είναι πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι το αγεφύρωτο χάσμα με το ΣΥΝ κι εμένα δε μου επιτρέπει να συμμετάσχω με υποβολή ερωτήσεων κτλ. Ωστόσο, όντων των ιστολογίων ένα Μέσο Μαζικής κι Ατομικής Επικοινωνίας, επιτρέπει ευκολότερα απο μέσα που δεν προβάλλουν αριστές γενικότερα θέσεις, εδώ μέσα να ακουστούν.

    Οι ιστολόγοι δεν είναι απομονωμένοι από την κοινωνία ούτε ο ίδιο το χωριό είναι ξένο από την κομματική επιλογή. Η συλλογικότητά μας ουσιαστικά προέρχεται από την ατομικότητα του γραφείου ή του καναπέ μας. Η επικοινωνία είναι θεμιτή.

    Και πολιτικοί που έχουν blogs κρίνονται ανεπιθύμητοι. Γιατί; Είναι κακό να έχουν; Αν σήμερα αντιδρούμε έτσι σε μία συνέντευξη πολιτικού, αύριο θα αντιδράσουμε αναλόγως ακι σε μία έρευνα πυο θα γίνει; Η συμμετοχή μας είναι αυτή που καθορίζει τις εξελίξεις και όχι η αποχή μας.

  6. Καταρχήν ζητώ συγνώμη από όλους για την καθυστερημένη απάντηση, όμως έπρεπε να κάνω τον Αι Βασίλη αυτές τις μέρες – όσοι έχετε παιδιά το καταλαβαίνετε. Καταρχήν Καλή Χρονιά σε όλους. Εύχομαι υγεία, δημιουργικότητα και γόνιμες αντιπαραθέσεις ;-)
    @Λύκος της Στέπας: Χαιρετισμούς και από εμένα. Ελπίζω να τα πούμε κι απο κοντά σύντομα
    @Αθήναιος: Ευχαρίστως θα του μεταφέρω αυτές τις ερωτήσεις – πιστεύω και οι υπόλοιποι θα συμφωνήσουν ότι είναι must. Και έχω κι εγώ απορία να ακούσω τις απόψεις του πάνω σε αυτά. Προσυπογράφω όλα όσα λες για τους δημοσιογράφους. Το έχω ζήσει στο πετσί μου – όλα όσα υποστηρίζεις δεν είναι απλώς θεωρία. Για την δημοσιογραφία των πολιτών θα χρειαστεί να διαφωνήσουμε πολλές φορές ακόμα φαντάζομαι. Κι αυτό βεβαίως είναι καλό.
    @Ταραχοποιός Καλώστον. Σας περίμενα αγαπητέ :-)
    @Ταλος: Κι εσάς ακόμα περισσότερο
    @Γιώγρος Καρατσιουμπάνης: Τους χαιρετισμούς μου
    @VITA MI BAROUAK : Γεια χαρά και σε σένα. Αυτό ακριβώς εννοώ όταν λέω ότι είναι καταλυτική η δύναμη των blogs και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν τα media. Θα επεκταθώ σε όλα αυτά αργότερα – όπως οφείλω σε αρκετούς και κυρίως στον πολύ συμπαθή και εύστοχο σε πολλά σημεία Αθήναιο
    @ Chrisini: Με άλλα λόγια πρέπει να μας πει ο άνθρωπος πως βλέπει τα Νέα Μέσα και τι σχέση θέλει να έχει η αριστερά μαζί τους. Μεγάλη θεωρητική συζήτηση. Ελπίζω να έχει κάτι ενδιαφέρον να μας πει.
    @Ilias: Αει παίδες Ηλία – είναι και γοητευτικό όμως αυτό έτσι;
    @Χαίρομαι που συμφωνούμε. Και σε εσάς πρέπει να δώσω ραντεβού για μετά την συνέντευξη. Το θέμα μοιραία ανοίγει ξανά και ξανά

  7. Επιμένα αν και δεν βλέπω να απαντάει κανένας επί της ουσίας :
    1. Ο Γιώργος Παπανδρέου έχει δώσει 2 συνεντεύξεις σε ιστολόγους αλλά μου προξενεί εντύπωση η αποσιώπηση και η εμμονή στην «πρωτοτυπία» της αντιγραφής; Το καταλαβαίνουμε ότι μάλλον δεν θέλετε ούτε καν να το αναφέρετε αφού το ζητούμενο είναι η δόμηση του προφίλ του Τσίπρα ως μαι «trendy» αριστεράς.
    2, Περί σχέσεως πολιτικής και νέων μέσων ή κοινωνικής δημοσιογραφίας : Στο διαδίκτυο και στον δεδομένο του διαφορετικό «χρόνο» από τα άλλα μέσα, δεν παράγεται γεγονός για να έχουμε ζητούμενο την σχέση online και offline. Αυτό είναι δεδομένο αφού τα γεγονότα παράγονται offline και εδώ αναπτύσσεται ένας διαφορετικός σχολιασμός τους. Αντίθετα στο ιστολογείν δεν παράγονται κατά την ταπεινή μου άποψη θέσεις ή λύσεις. Όπως πολύ σωστά επισημαίνεις είναι ένα ανοικτό σε όλους μέσο. δεν ξέρω καν αν είναι εναλλακτικό ή διαφορετικό. Συνεχίζουμε να το υπερτιμάμε και τα προβλήματα του θα φανούν εντονότερα στο μέλλον.
    3. Πεί ισλάμ έχω και εδώ την αίσθηση ότι συζητάμε άσχεται επί ενός θέματος που είναι τόσο βαθύ και προϋποθέτει αρκετή γνώση και διάβασμα (πέραν των σχολίων των δυτικών εφημερίδων μέσω διάφορων ειδικών). Ξέρω μια παρέα παιδιών που προσπάθησαν να ανεβάσουν ένα ιστολόγιο με ελληνική μετάφραση των αραβικών εφημερίδων άνευ διαμεσολάβησης. Τώρα δεν είναι ενεργό αλλά υπόσχονται να επανέλουν με ιστοσελίδα πια και με πλήρη κάλυψη των περισσότερων χωρών της Αραβικής χερσονήσου. Σε μια συζήτηση με έναν εξ αυτών και με πολλά ποτήρι κρασί ανακάλυψα ότι ξέρουμε την τύφλα μας όταν σχολιάζουμε το Ισλάμ.

  8. Σου ευχόμαστε ευτυχισμένο και ακόμα πιο δημιουργικό το 2008.

    • Κωνσταντίνος
    • 4 Ιανουαρίου 2008

    Πριν από λίγα χρόνια, ο Συνασπισμός είχε λάβει την απόφαση να πει «ναι» στο σχέδιο Ανάν για την επίλυση του Κυπριακού.
    Έγκυρα διεθνή περιοδικά και οργανισμοί διαβεβαιώνουν πως σε λίγο καιρό θα υπάρξει μία καινούργια πρόταση, η οποία θα στηρίζεται ουσιαστικά στο σχέδιο Ανάν.
    Θα ήθελα να ρωτήσω εάν ο κ. Τσίπρας θα ταχθεί υπέρ ή κατά μιας τέτοιας λύσης.
    Και το ρωτάω αυτό, γιατί η τάση του «Αριστερού Ρεύματος», από την οποία και προέρχεται, είχε καταψηφίσει το σχέδιο Ανάν.
    Τι σκέπτεται, λοιπόν, να πράξει στο ορατό μέλλον;
    Με εκτίμηση.

  9. Οι ερωτήσεις του Allu Fun Marx

    #

    Allu Fun Marx

    Κύριε Τσίπρα, ποια είναι η γνώμη σας για τον ανθυποψήφιό σας κ. Φώτη Κουβέλη;
    Σε τι πιστεύετε ότι πλεονεκτείτε και σε τι πιστεύετε ότι μειονεκτείτε απέναντί του;
    #

    stavrosx1

    συν. Τσίπρα, πώς νομίζεις ότι μπορείς να «αποτινάξεις» από πάνω σου τον χαρακτηρισμό «μια trenty υποψηφιότητα»;
    #

    Γιώργος Χ

    συν. Τσίπρα, πολύ ωραίος και τρεντυ ο καταγγελτικός λόγος του ΣΥΝ στη βουλή (μου άρεσαν ιδιαίτερα τα μπαρμπούτσαλα του ψαριανού), αλλά θα συνεχίστε το ίδιο και πιο επιθετικά, η θα το γυρίσετε μόλις ο γιωργάκης σας προτείνει υπουργεία;;;
    #

    VITAMIBAROUAK

    Πόσο ριζοσπαστικό μπορεί να είναι ένα κόμμα του ελληνικού κοινοβουλίου, ποιο είναι το όραμα, πόσο «μακριά» μπορεί να φτάσει;…
    #

    tzavelas

    Ερωτήσεις

    a. Πως συνδυάζονται οι -κατά καιρούς- κορώνες της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΝ κατά κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ, με τη συνεργασία σε συνδικαλιστικό επίπεδο π.χ. Φάρμακο, αλλά και με την ανοιχτή συνεργασία με το δεύτερο στους δήμους της χώρας;

    b. Ο Συνασπισμός είναι ένα κόμμα με τάσεις στο εσωτερικό του. Οι εν λόγω, μάλιστα, προπαγανδίζουν τις θέσεις τους όπου παρεμβαίνουν στην κοινωνία. Εκτός από το χαρακτηρισμό «πολυσυλλεκτικός» μπορούμε να αποδόσουμε στον ΣΥΝ και «ψάρεμα στα θολά νερά»;

    c. Σε ντοκουμέντα συνεδρίου του ΣΥΝ, αναφερόταν χαρακτηριστικά η «προσπάθεια για αξιοποίηση της Αυγής». Στο βωμό της «πολυσυλλεκτικότητας» θα θέλατε οι απόψεις π.χ. του κ.Γουσέτη, να βρουν υποστηρικτές;
    #

    σχολιαστής

    κ. Τσίπρα, πως σκοπεύετε να αξιοποιήσετε στελέχη όπως ο Μιχάλης Παπαγιαννάκης , που δεν έχουν και μεγάλη σχέση με την κομουνιστογενή πλειοψηφία του ΣΥΝ;
    #

    Meropi

    Μια ερώτηση που θα έκανα στον Τσίπρα θα ήταν η εξής:
    Νοιώθετε αρκετά ώριμος και έμπειρος να αναλάβετε την ηγεσία ενός κόμματος, ενόψει της ηλικίας σας και της ανυπαρξίας κοινοβουλευτικής εμπειρίας;;;
    Πιστεύω ότι βιάστηκε ο νεαρός κ. Τσίπρας να διεκδικήσει την ηγεσία. Άλλος ένας με δαχτυλίδι διαδοχής…..
    #

    Σύλβια /

    Κ. Τσίπρα, γιατί θεωρήτε το εαυτό σας αριστερό;
    #

    γεράσιμος χαριτόπουλος

    Προσχωρώντας κανείς σε ένα πολιτικό σχηματισμό θα πληρώσει νομίζω ένα τεράστιο και για μένα απόλυτα απαγορευτικό τίμημα: θα θυσιάσει την όποια ελευθερία και ανεξαρτησία της σκέψης του. Δε νομίζω ότι υπάρχει ή υπήρχε ποτέ τρόπος να ξεπεραστεί αυτό το τίμημα, συνεπώς αν εσείς βρήκατε τρόπο να τετραγωνίσετε τον κύκλο πραγματικά σας αξίζουν συγχαρητήρια.
    #

    Πόντος και Αριστερά

    ΕΡΩΤΗΣΗ-1 ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ (και για τον Κουβέλη)
    ——————————————————-

    Το χρόνο που πέρασε η ιδεολογικοπολιτική σύγκρουση με αφορμή το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ δημοτικού, άφησε τη σφραγίδα της.

    Τελικά η κυβέρνηση λόγω του πολιτικού κόστους αναγκάστηκε να αλλάξει τη στάση στήριξης και να το αποσύρει.

    Ανεξάρτητα από τον «ροζ» τρόπο ποου πρόβαλαν τα Μέσα τη σύγκρουση, και ανεξάρτητα ότι η ακροδεξιά βρήκε μια θαυμάσια ευκαιρία να ενδυθεί το ένδυμα του τιμητή, το μεγαλύτερο μέρος της Αριστεράς κράτησε κριτική στάση.

    Η κριτική των οργανώσεων ΚΟΕ, ΚΚΕ(μ-λ), ΚΚΕ κ.λπ. καθώς και σημαντικών διανοητών όπως οι Μαργαρίτης, Μαλιγκούδης, Μπιτσάκης κ.ά. έσωσαν με μια έννοια την Αριστερά από τη συμπόρευση με τις δυνάμεις της σημερινής εξουσίας.

    Πιστεύετε ότι:

    – εφεξής η Αριστερά θα πρέπει να αντιδρά πολύ πιο άμεσα σε αναθεωρητικές προκλήσεις και
    -δεν θα πρέπει να αφήνει χώρο εκμετάλλευσης των υπαρκτών ζητημάτων;
    #

    Ο Σκύλος της Βάλια Κάλντα

    Ρώτα τον τι ώρα είναι. Δεν κάνω πλάκα! Από το ρολόι του μπορείς να καταλάβεις πολλά γι’ αυτόν!
    #

    Πόντος και Αριστερά

    ΕΡΩΤΗΣΗ-2 ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ (και για τον Κουβέλη)
    ————————————————-———-

    Η ιδεολογική σύγκρουση για το βιβλίο Ιστορίας ξεκίνησε από τις προσφυγικές οργανώσεις, οι οποίες θεώρησαν ως Ύβρι την απουσία αναφοράς στις εθνικές εκκαθαρίσεις στην Ανατολή που πραγματοποίησε ο τουρκικός εθνικισμός την περίοδο 1914-1923.

    Οι προσφυγικές οργανώσεις πρωτο-χαρακτήρισαν ως «αναθεωρητική» τη σχολή που παρήγαγε το συγκεκριμένο βιβλίο, παραλληλίζοντάς την με τους αναθεωρητές του Ολοκαυτώματος και τις σύγχρονες τάσεις στην ευρωπαϊκή μας γειτονιά.

    Γιατί οι εκκαθαρίσεις των χριστιανικων κοινοτήτων στην Ανατολή (Ελλήνων, Αρμενίων, Ασσυροχαλδαίων, Αραμαίων) ξεπερνούσαν τις παραδοσιακές σκληρές και κατασταλτικές μεθόδους, που χαρακτήρισαν το εγχείρημα κάθε έθνους-κράτους, και πήραν τη μορφή Γενοκτονίας των ανεπιθύμητων (όπως περιγρέφεται το έγκλημα της Γενοκτονίας από τον ΟΗΕ το ’48) και υπήρξαν προάγγελος του Ολοκαυτώματος.

    Επίσης οι Γενοκτονίες των χριστιανικών κοινοτήτων στην Ανατολή προηγήθηκαν και δεν καθορίστηκαν από τον ελληνοτουρκικό πόλεμο (’19-΄22), ούτε επηρρεάστηκαν από τα εγκλήματα του ελληνικού στρατού

    Ήδη η Βουλή των Ελλήνων έχει θεσπίσει δύο επίσημες εθνικές Επετείους για τις γενοκτονίες των Ελλήνων στη Ανατολή (19 Μαη και 14 Σεπτέμβρη). Με τον τρόπο αυτό έκλεισε η πολιτική ρήξη των προσφύγων του ’22 με το ελλαδικό σύστημα εξουσίας και ακυρώθηκε η πολιτική λήθης που υιοθετήθηκε απ’ όλες τις εκδοχές της εξουσίας με κύρια την (ακρο)Δεξιά.

    Έπίσης το Ευρωκοινοβούλιο αναγνώρισε τη Γενοκτονία των Ποντίων (μαζί και των Ασσυρίων), ενώ πολύ πρόσφατα η Διεθνής Ένωση Ακαδημαϊκών για την Καταπολέμηση των Γενοκτονιών ενέταξε στους στόχους της την αναγνώριση τηνς Γενοκτονίας των Ελλήνων της Ανατολής.

    Εσείς θα σεβαστείτε τις εξελίξεις αυτές και θα συμβάλλετε στον αγώνα των προσφυγικών οργανώσεων για:
    – τη διεθνή αναγνώριση,
    -την αποτροπή των αναθεωρητικών αποπειρών από αντιδραστικούς ελλαδικούς κύκλους;
    #

    silva

    Αλέξη, γιατί αρνήθηκες να είσαι υποψήφιος στις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές (με την δικαιολογία πως ήθελες να αφοσιωθείς στον Δήμο Αθηναίων), ενώ τώρα , που σού προτάθηκε το δαχτυλίδι της διαδοχής (μη γελιόμαστε, περί αυτού πρόκειται), το αποδέχτηκες αμέσως; Ήταν προμελετημένο ή ξαφνιάστηκες κι εσύ (τόσο όσο εμείς);
    #

    Zorba The Greek

    a. Εφόσον εκλεγεί στην ηγεσία του ΣΥΝ, θα συμμαχίσει με τον σύντροφο Τσάβες στον αντι-ιμπεριαλιστικό αγώνα ή θα γίνει κι’ αυτός μέρος της νέας Τάξεως πραγμάτων;

    και..
    b. Πως βλέπει τις ρωσο-κινεζικές διπλωματικές σχέσεις υπό το πρίσμα μιάς νέας ενεργειακής πολιτικής που το πλαίσιο του ευρωπαϊκού κεκτημένου θα ενσωματώνει νέες μορφές ταξικών αγώνων υπέρ του προλεταριάτου.
    #

    Χ. Μόρφος

    Η ερώτησή μου:

    «Γεια σου Αλέξη Tsipras [Oil]. Θεωρείς ότι η παρουσία σου στη Βενεζουέλα κατά τη διάρκεια του τελευταίου δημοψηφίσματος εκεί, έφερε γκαντεμιά [α λα Mitsotakis] στον Ούγο Τσάβες;
    #

    So_Far

    Πώς το καταφέρατε και μετά από λίγα χρόνια ενεργούς πολιτικής δράσης στους χώρους σας ,
    εδώ και είκοσι χρόνια δεν θέλω ούτε να σας ακούω ούτε να σας βλέπω παρά μόνο να σας ψηφίζω , εκ παραδρομής; Μη έχοντας δηλαδή κάτι καλύτερο;

    Συγνώμη για το προσωπικό της ερώτησης, αλλά blogger είμαι ό,τι θέλω ρωτάω, τον πόνο μου βγάζω..
    #

    kyriaz

    Πώς σχολιάζει τη δήλωση της Λιάνας Κανέλλη:
    «Ο Τσίπρας είναι μια trendy επιλογή σε ένα emo κόμμα»;
    #

    anisixos

    Εγω θελω να τον ρωτησω:
    Στην εποχη μας οπως ειναι γνωστοι η πολιτικη και κυριως οι πολιτικοι εχουν απαξιωθει.Ακουγεται σκληροτατη κριτικη εναντιον οχι μονω μεμονωμενων περιπτωσεων, αλλα αφορα το συνολο με αποδοκιμαστικες ισοπεδωτικες εκφρασεις.Αυτο σε συνδυασμο και με το οτι η αριστερη ιδεολογια δεν εχει πολυ περαση, οτι εχει ενα παρελθον που τη βαραινει και εχει και σημερα πολλους επικριτες που θεωρουν οτι δεν εχει λογο υπαρξης.Αυτα λοιπον, πως τα αντιμετωπιζει στο μυαλο του ο κ. Τσιπρας; Τα περιεργαζεται; Ειναι ανασταλτικος παραγοντας γι’ αυτον; Του μειωνουν τα κινητρα του εστω και ασυνειδητα; Τι θα εκανε προκειμενου να αλλαξει τις συνειδησεις των ανθρωπων και των νεων ειδικοτερα για να μη σκεφτονται με αυτον τον τροπο; Τι θα εκανε προκειμενου να ενεργοποιησει τους νεους, να τους κανει να θελουν να ασχοληουν με τα κοινα και να μην απαξιωνουν τοσο τους πολιτικους; Αυτος συμφωνει με αυτες τις αποψεις των ανθρωπων;

    Επισης θα ηθελα να τον ρωτησω αν πιστευει οτι ολα στη ζωη ειναι πολιτικη; Αν ολες μας οι πραξεις ειναι πολιτικες; Και αν ολα τα προβληματα των ανθρωπων, ακομα και τα πολυ προσωπικα, ακομα και τα φαινομενικα ασημαντα, ειναι ολα πολιτικης φυσεως.
    #

    chumba

    Αν ο Σύριζα αναδειχθεί στην εξουσία, ποια συγκεκριμένα μέτρα θα λάβει για τον περιορισμό της δύναμης και των υπερκερδών των μεγάλων εταιριών και πώς θα τα συμβιβάσει με την ανάγκη για οικονομική ανάπτυξη και με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί ελεύθερης οικονομίας της αγοράς;
    #

    ιωάννα της λωραίνης

    Μια ερωτησούλα από τα παλιά έχω να διατυπώσω εγώ…Όταν είσαι 18 χρονών το 1990-91, είσαι κνίτης ως μαθητής και περνάς στο πανεπιστήμιο, πόσο αριστερός μπορείς να θεωρηθείς προσχωρώντας σε μια (στα όρια της σοσιαλδημοκρατίας τότε) οργάνωση με όνομα «Ένωση Αριστερών Νέων» (μετέπειτα Νεολαία ΣΥΝ:). Τω καιρώ εκείνω της δημιουργίας των ΕΑΑΚ από τη μια και της παντοδυναμίας της Προέδρου Δαμανάκη από την άλλη, κι όλων όσοι μετέπειτα προσχώρησαν στο ΠΑΣΟΚ τρέχοντας, ήτο αυτή κίνηση αριστερού νέου; Οπότε [το σχόλιο τέλειωσε κι αρχίζει η ερώτηση]: τι έχει αλλάξει από τότε ως σήμερα στο ΣΥΝ; Πρόκειται για το ίδιο κόμμα; Αυτοκριτική για τα λάθη και τις δεξιές πολιτικές θα κάνουμε ποτέ; Ιδίως τώρα που συμμαχούμε και με την ΚΟΕ…
    #

    Allu Fun Marx
    Κύριε Τσίπρα, διάβασα κάπου μια πρόσφατη δήλωσή σας όπου επί λέξει λέτε: «Όσο για το ΚΚΕ το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι με θλίψη το παρακολουθώ να βρίσκει όλο και περισσότερα κοινά με τα πιο συντηρητικά κομμάτια της κοινωνίας, απομονωμένο από το διάλογο εντός της κοινωνικής αριστεράς και από τα ολοζώντανα κινήματα, τοπικά, διεθνή και παγκόσμια… Δε θέλω να σχολιάσω περισσότερο την αυτιστική του στάση…»
    Αυτή είναι η γνώμη σας, για ένα κόμμα που επί 90 χρόνια με συνέπεια αγωνίζεται για τα συμφέροντα του λαού και των εργαζόμενων;
    Πιστεύετε ότι η μέχρι τώρα δράση σας και συνεισφορά σας στους λαϊκούς αγώνες σας επιτρέπει να απαξιώνετε ένα κόμμα όπως το ΚΚΕ;
    Με τέτοιες απόψεις θα παλέψετε για την κοινή δράση των αριστερών δυνάμεων;

    • Τα
    • 27 Ιουνίου 2008

    Προτείνω οι Ενώσεις Καταναλωτών να κάνουν μια οργανωμένη αποχή από οποιαδήποτε σχέση, υποστήριξη κλπ στο Συνασπισμό, μέχρις ότου ο ωραίος Πρόεδρος του Αλέξης Τσίπρας ευαρεστηθεί να μας διευκρινίσει τις απόψεις του:
    – Για την Ευρώπη,
    – Για το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, τα κοινωνικά δικαιώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν κατοχυρωθεί με κοινοτικές οδηγίες (π.χ. 2000/78/ΕΚ για την απαγόρευση διακρίσεων με βάση την ηλικία, το σεξουαλικό προσανατολισμό, την υγεία, τις πεποιθήσεις, τη φυλετική καταγωγή) και με σχετικές αποφάσεις υπέρ των πολιτών στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
    – Αν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν ποτέ καταθέσει ερώτηση, επερώτηση, αναφορά στη Βουλή για παραβίαση δικαιωμάτων του πολίτη που κατοχυρώνονται με κοινοτικές οδηγίες (π.χ. 2000/78/ΕΚ);
    – Αν αληθεύει το γεγονός ότι κάποιος υπάλληλος ικέτευε τους βουλευτές του Συνασπισμού για την εφαρμογή της παραπάνω κοινοτικής οδηγίας και την αποφυγή πρόωρης συνταξιοδότησής του στο 60ο έτος της ηλικίας του, το 2ο εξάμηνο του 2006 και ο Συνασπισμός εκώφευσε στην κυριολεξία στο αίτημά του για αναφορά στη Βουλή και άφησε την κυβέρνηση ανενόχλητη να τελέσει αυτό το ανοσιούργημα και να εκκρεμεί η υπόθεση ενώπιον της Δικαιοσύνης; (ευτυχώς βέβαια που υπήρξαν 2 έντιμοι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που κατέθεσαν τέτοιες αναφορές στη Βουλή, έστω και κατόπιν εορτής).
    – Μήπως ο κ. Τσίπρας, που έχει χαλυβδωθεί από την εμπειρία του σε μαθητικές καταλήψεις σχολείων, πιστεύει ότι πρέπει να παραιτηθούμε από όποιο κοινοτικό δικαίωμα έχουμε αποκτήσει και να καταφεύγουμε μόνο σε καταλήψεις σχολείων, απεργίας πείνας, καταλήψεις εργοστασίων κλπ, και όχι σε θεμελιωμένα δικαιώματα και δικαστικά προηγούμενα του ευρωπαϊκού διαστηρίου.
    – Κάντε τον κ. Τσίπρα να μιλήσει. Κάντε αποχή, και ίσως αποκαλύψει ενδιαφέρονται στοιχεία για τις απόψεις του ως προς τα κεκτημένα κοινωνικά δικαιώματα της ευρωπαϊκής ένωσης. Αλλοιώς θα βλέπουν το πρόσωπό του και θα λένε “Να ένας άξιος πολιτικός!” Δεν εξετάζουμε τίποτα άλλο!

  1. 29 Δεκεμβρίου 2007
    Trackback from :
  2. 29 Δεκεμβρίου 2007
    Trackback from : buzz

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: