gbc 07 – τελευταίο post

gbc

buzz it!

Αυτό είναι το ρεπορτάζ που έδωσα προχθές στην Καθημερινή για το GBC στην Ιο. Καθυστερημένα βέβαια, το δημοσιεύω όμως κι εδώ για όσους θέλουν να διαβάσουν ένα γρήγορο μάζεμα του τι συνέβη. Γιατί τώρα και οχι την περασμένη εβδομάδα…; Είπα να μην χαλάσω τη πρωτιά της Καθημερινής την οποία εκπροσωπούσα – αν και δεν έχω πεισθεί ακόμα ότι θα έκανα κακό στην εφημερίδα μου, αν το προδημοσίευα εδώ. Σε άλλες περιπτώσεις που το επιχείρησα σιωπηλά, δεν φάνηκε κάτι τέτοιο.
(Απο την Καθημερινή της 10/06/2007)
Η ελληνική μπλογκόσφαιρα είναι ακόμα μικρή όμως διακρίνεται από ενθουσιασμό και αυξημένη συμμετοχή, συστατικά που δείχνουν ότι βρισκόμαστε λίγα βήματα πριν από την εκρηκτική εξάπλωσή της το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν μπλόγκερ, τεχνικοί, εκπρόσωποι εταιρειών του Internet, σχεδιαστές ιστοσελίδων, διαφημιστές και αναλυτές που συμμετείχαν στο πρώτο Greek Blogger Camp το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Ιο.
Ηταν η πρώτη συνάντηση που γίνεται στη χώρα μας για την μπλογκόσφαιρα, τις τάσεις που διαγράφονται διεθνώς γύρω από το web 2.0 και τα κοινωνικά δίκτυα και αν και έτυχε περιορισμένης συμμετοχής έδωσε την ευκαιρία να γνωριστούν μεταξύ τους μερικοί από τους γνωστότερους Ελληνες μπλόγκερς όπως οι Psilikatzou, kaltsovrako, Arxedia media, wiggler, vrypan, pestaola, εταιρίες όπως η Ogilvy που προωθεί την διαφήμιση στο Διαδίκτυο, η Phaistos networks, Pathfinder κ.ά. Και, βεβαίως, οι κεντρικοί καλεσμένοι της συνάντησης: Ο Matt Mullenweg, δημιουργός της διάσημης πλατφόρμας WordPress και ο σχεδιαστής ιστοσελίδων Steve Smith από τις ΗΠΑ.

«Συστήθηκε επιτέλους η κοινότητα. Γνωριστήκαμε και ήταν ιδιαίτερα απολαυστικό για εμάς να μιλάμε για τεχνολογικά θέματα στην παραλία με ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος και με δυο ξένους που οδηγούν τις εξελίξεις στο χώρο μας», σχολίαζαν τα παιδιά του wiggler.gr. Πραγματικά, σε ιδιαίτερα φιλική ατμόσφαιρα οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν απόψεις τόσο συλλογικά όσο και προσωπικά.

Καθώς η μπλογκόσφαιρα διεθνώς μπαίνει σε μια πιο εμπορική φάση, με την Google να προωθεί ένα πρόγραμμα προβολής διαφημίσεων στα μπλογκ, το ελληνικό κομμάτι της αναμένεται σύντομα να ξεπεράσει το φράγμα των 10.000 ιστοσελίδων κάτι που θεωρείται καθοριστικό για την περαιτέρω ανάπτυξή του. Οι σελίδες αυτές φιλοξενούνται στις πλατφόρμες Blogger (που ανήκει στην Google) και WordPress πρωτίστως και εν συνεχεία στον ελληνικό φορέα Pathfinder και άλλους.

«Στο WordPress.com βρίσκονται περίπου 2.900 μπλόγκς, αριθμός που είναι μικρός βέβαια όμως υπάρχει κάτι ενδιαφέρον. Εχουμε περισσότερες από δύο εκατομμύρια επισκέψεις που σημαίνει πως οι Ελληνες χρήστες συμμετέχουν πιο ενεργά σε αυτά τα μπλόγκς απ’ ό,τι οι χρήστες άλλων γλωσσών», ανακοίνωσε ο Matt Mullenweg. Ο Steve Smith, θέλοντας να μοιραστεί το μυστικό της επιτυχίας ενός μπλογκ το συνόψισε σε μια λέξη: «Διαφάνεια. Να μπορεί απρόσκοπτα ο χρήστης να πλοηγηθεί στο περιεχόμενο».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν όλοι στην παρουσίαση της εταιρείας Ogilvy για την διαφημιστική αξιοποίηση του network effect, του φαινομένου κατά το οποίο μια πληροφορία διαδίδεται ταχύτατα σε ένα δίκτυο ανθρώπων. «Από την κλασική τακτική της απεύθυνσης σε όσο μεγαλύτερο κοινό μέσω της τηλεόρασης για παράδειγμα μετακινούμαστε σε πιο δημιουργικές λογικές, όπου αφήνουμε τους χρήστες να διαδώσουν το μήνυμα μόνοι τους και όπως θέλουν οι ίδιοι», είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Πάνος Σαμπράκος.

Advertisements
  1. ordomelal

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: