Περίεργες αντιδράσεις στην συνάντηση Ντόρας-bloggers
Δημοσιεύθηκε από tsimitakis στο 19 Απρίλιος, 2008
Θα προσπαθήσω να ανασυνθέσω περιληπτικά την ιστορία:
Πριν λίγες μέρες εμφανίζεται στο twitter μήνυμα του Νίκου Δρανδάκη και στην συνέχεια του Nikan , του καρπίδη (του οποίου και η φωτό) και της magica, τα οποία αναφέρουν αναφέρουν ότι υπάρχει κάλεσμα από την ομάδα web της ΥΠΕΞ για μια συνάντηση μαζί της. Κανείς δεν γνωρίζει την ατζέντα της συνάντησης, γιατί όπως προκύπτει στη συνέχεια, δεν υπάρχει συγκεκριμένη ατζέντα. Αν πιστέψουμε τα δημοσιεύματα των 10 bloggers που συμμετείχαν (και δεν έχουμε λόγο να μην το κάνουμε αφού δεν είναι ένα, αλλά περισσότερα και συμφωνούν όλα) η Ντόρα Μπακογιάννη περισσότερο ενδιαφέρθηκε να καταλάβει πως λειτουργεί η μπλογκόσφαιρα και ποιος είναι ο πιο δόκιμος τρόπος να την ενεργοποιήσει στην κατεύθυνση που θα επιθυμούσε η Ελληνική εξωτερική πολιτική παρά να ζητήσει κάτι συγκεκριμένο, να δώσει κατευθύνσεις ή οτιδήποτε άλλο που θα παρέπεμπε σε μια κάθετη μορφή απεύθυνσης. Στη συνέχεια ξεκινάει η κριτική.
Πρωταγωνιστικό ρόλο παίρνει το http://macedonia-greece.blogspot.com/ το οποίο κατηγορεί την Ελληνική κυβέρνηση γιατί δεν διαθέτει έμμισθους κονδυλοφόρους στο internet γράφοντας τα εξής:
“Ως γνωστό εδώ και 15 χρόνια οι Σκοπιανοί χρήστες του internet επιδίδονται , με τη βοήθεια του κράτους, σ’ ένα ασταμάτητο παιχνίδι διαδικτυακής προπαγάνδας με θύμα την ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ της Μακεδονίας”. Και συνεχίζει παρακάτω: “Από την Ελληνική πλευρά η ΑΜΥΝΑ για τα Ελληνικά θέματα είναι υποχρέωση 15 ρομαντικών πατριωτών που ξημεροβραδιάζονται διαδίδοντας τις Ελληνικές θέσεις, απαντώντας στα ψέματα των Σκοπιανών κι όλα αυτά … ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ“. Και συνεχίζει: “Διαπιστώνουμε ότι η Ελλάδα ΔΕΝ διαθέτει ομάδα έμμισθων χρηστών που μπορούν να χειριστούν την προβολή της χώρας διεθνώς. Αυτή ήταν και η αφορμή της συνάντησης που επεδίωξε η Υπουργός με τους bloggers”.
Στη συνέχεια το εν λόγω blog παρεκτρέπεται σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς προσώπων δια της ταύτισης τους με τη Φιλελεύθερη Συμαχία, την οποία θεωρεί “ανθελληνικό στοιχείο” και καταλήγει λέγοντας : “ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ οι φωστήρες της κας Μπακογιάννη να καλούν για συμβουλές επί εθνικών θεμάτων, bloggers της Φιλ.Συμμαχίας που υποστηρίζουν τα Σκόπια στην πλαστογράφηση της ιστορίας μας και άλλους που ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ή ΑΓΝΟΟΥΝ την ύπαρξη του Σκοπιανού στην διαδικτυακή τους παρουσία;” (σ.σ. και οχι εμάς που σερβίρουμε καθημερινά εθνεγερτικά μηνύματα, καλέσματα σε συλλαλητήρια και ειδικευόμαστε γενικώς σε κάθε λογής εθνοπατριωτισμό;)
Το αστείο της υπόθεσης είναι πως το κείμενο αυτό - copy-paste σε ορισμένες περιπτώσεις - το αναπαρήγαγαν και Bloggers που δεδηλωμένα κινούνται σε πολιτικούς χώρους που επισήμως υποστηρίζουν την (για πρώτη φορά) εθνική πολιτική της χώρας στο θέμα που δείχνει να φέρνει αποτελέσματα. Σε ένα άλλο στιγμιότυπο, (άσχετο;) ο πρόεδρος του Λάος - Καρατζαφέρης βγήκε στο δελτιο ειδήσεων του Mega μετά τη Βουλή και άνοιξε το θέμα των έμμισθων και ελέγξιμων από το κράτος δημοσιογράφων καθώς και των μυστικών κονδυλίων του υπουργείου εξωτερικών. Και για να κλείσουμε με την ανασκόπηση γράφει σήμερα το ΑΝΤΙWEBLOG: “Πως διαχειρίζεται τα μυστικά κονδύλια του Υπουργείου Εξωτερικών η Ντόρα; Ο ραδιοφωνικός σταθμός του Δήμου Αθηναίων από εποχής Έβερτ μέχρι σήμερα δεν λειτούργησε ως φυτώριο κομματικών και προσωπικών δημοσιογράφων; Οι 120 δημοσιογράφοι που πληρωνόντουσαν εκεί επί Ντόρας τι ακριβώς έκαναν; Μήπως πάει να επαναληφθεί το ίδιο και στην μπλογκόσφαιρα”;
Τα σχόλια μου: Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι αν οποιοσδήποτε από εμάς αντιλαμβάνονταν ότι το ΥΠΕΞ η οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία του κράτους κατασκευάζει μυστικούς παρακρατικούς μηχανισμούς, προκειμένου να προπαγανδίσει, ή να ελέγξει οποιοδήποτε πεδίο θα καταδικάζαμε μετά βδελυγμίας την ενέργεια ως βαθιά αντιδημοκρατική και επικίνδυνη για τα δημόσια θέματα και τη λειτουργία του πολιτεύματος. Βιώνουμε μέρες πλουραλιστικού διαλόγου - στις μικρές μας έστω κοινότητες - χάρη στο δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου το οποίο -προς το παρόν τουλάχιστον- γίνεται σεβαστό από την πολιτεία πιστεύοντας ότι αυτή η πολυπλοκότητα, αυτός ο πλούτος των απόψεων, η ενεργοποίηση της κοινωνίας δυναμώνει τη λειτουργία της δημοκρατίας και τις θέσεις μας. Είμαστε όλοι συμμέτοχοι στο διάλογο και όλοι εκτεθειμένοι στον κριτικό λόγο. Αυτό, όπως θαυμάσια (αν και με υπερβολικό τρόπο - κατά τη γνώμη μου) μας θύμισε ο Elikasσε μια άλλη υπόθεση (habacuc) είναι η μόνη μας ασφάλεια και η μόνη μας δύναμη, την οποία όμως, τείνουμε να απολύουμε, παρόλο που σαν Ελληνες - για να χρησιμοποιήσω και ένα επιχείρημα που φαντάζομαι ότι θα συγκινεί του εθνικίζοντες - ιστορικά κατασκευάσαμε. Αποτελεί πρόβλημα η κάθετη επιβολή μιας άποψης, μιας ανάγνωσης ή μιας τακτικής. Το ίδιο το internet είναι ακριβώς μια πρόταση διεξόδου από αυτά τα μοντέλα χειραγώγησης της πολιτικής ή της επικοινωνίας. Με βάση τα παραπάνω, εύκολα μετακινείται κανείς και προς δυο άλλα συμπεράσματα: Η μπλογκόσφαιρα είναι ένα χαοτικό σύστημα απόψεων και πληροφοριών το οποίο ενδυναμώνει το διάλογο - άρα την λειτουργία της κοινωνίας και της δημοκρατίας μας. Οποιαδήποτε κάθετη ενέργεια σε αυτό, μέσω του συντονισμού, της καθοδήγησης κοκ είναι καταδικασμένη γιατί στρέφεται κατά της φύσης του συστήματος. Επειτα η εξωτερική πολιτική δεν είναι και δεν πρέπει να είναι μονοπωλιακό δικαίωμα κανενός. Η ανάγνωση της ιστορίας και της ταυτότητας, το περιεχόμενο των λέξεων πατριωτισμός, Ελλάδα, Έλληνας και ότι άλλο σχετικό μπορεί να σκεφτείτε δίνεται ταυτόχρονα από τον καθένα μας ξεχωριστά και σε ένα βαθμό συμφωνείται από εποχή σε εποχή συλλογικά πάνω σε στοιχεία και σε διάλογο. Και ακόμα και όταν δεν συμφωνούμε όλοι μεταξύ μας - πάντως αναγνωρίζουμε ο ένας τον άλλο στο σύνολο αναφοράς και δεχόμαστε την αλληλεπίδραση.
Αποψη μου συνεπώς είναι πως:
1) Είναι προς τιμήν της Ντόρας Μπακογιάννη που αναγνωρίζει σε αυτή την νέα έκφραση της κοινωνίας των πολιτών συνομιλητή και ψάχνει τρόπο να την εντάξει στο διάλογο. Θα ήταν κατακριτέο αν προχωρούσε σε εύκολες και αναποτελεσματικές λύσεις του τύπου “προσλάβετε” δέκα bloggers να μας κάνουν τη δουλειά. Επ’ουδενί δεν θα πρέπει να εποφθαλμιά κανείς τα μυστικά κονδύλια του υπουργείου εξωτερικών για αυτή τη δουλειά.
2)Θεμιτά κατά τη γνώμη μου επέλεξε ανθρώπους που είτε η ομάδα της ήδη γνωρίζει είτε δείχνουν έντονη δραστηριότητα περισσότερο στην ανάπτυξη του ίδιου του μέσου και λιγότερο στην διατύπωση πολιτικών απόψεων. Απο κάπου πρέπει να αρχίσουν και σίγουρα δεν πρέπει να ταυτιστούν με διάφορους εθνο-φωνακλάδες. Κάθε λογικός άνθρωπος το καταλαβαίνει αυτό.
3) Είναι -οχι μόνο- απολύτως άσχετη η βολή κατά των πολιτικών πεποιθήσεων των 10 bloggers αλλά και επικίνδυνη για τη λειτουργία του διαλόγου και της δημοκρατίας. Είχα την εντύπωση πως έχει λυθεί το ιστορικό ζήτημα του πατριωτισμού και του ποιος είναι αγνός εκφραστής του. Δεν υπάρχει. Ολοι προσφέρουμε κατά πως νομίζουμε ότι πρέπει. Η επιστροφή στη πατριωτική τάξη μόνο κινδύνους εγκυμονεί (δε χρειάζεται να θυμηθούμε ημερομηνίες φαντάζομαι). Η φιλελεύθερη Συμμαχία όσο και αν δεν αρέσει σε κάποιους είναι μια ελληνική πολιτική οργάνωση η οποία προσφέρει, όπως και όλες οι υπόλοιπες. Ειδικά στο θέμα του Παναγιωτη Δημητρά και του Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι, έχω να παρατηρήσω ότι έκαναν πολύ σημαντική δουλειά την οποία αν είχαν πάρει στα σοβαρά διάφοροι ιθύνοντες θα βλέπαμε λιγότερες καταδικαστικές αποφάσεις από διεθνείς φορείς για τα ανθρώπινα δικαιώματα που κουρελιάζονται στη χώρα. Αλλά αυτά φαντάζομαι δεν συγκινούν ιδιαίτερα κάποιους πολεμοχαρείς Εθνοπατριώτες.
4) Ας μην ζητάει και ας μην υπονοεί κανείς ότι πρέπει να προσληφθούν bloggers για να κάνουν εθνική προπαγάνδα. Αυτό θα έκανε ζημιά σε εμάς τους ίδιους πρώτα αφού θα μας απέκοπτε από την ζωντάνια και την δυνατότητα επιρροής δια του διαλόγου. Αντίθετα πρέπει να ζητάμε την μέγιστη δυνατή πληροφόρηση και αλληλεπίδραση για τα πάντα. Ελπίζω οι 15 ρομαντικοί να εξακολουθήσουν να κάνουν ότι κάνουν εθελοντικά και μακάρι να βρεθούν άλλοι 15 που διαφωνούν μαζί τους αλλά κάνουν την ίδια δουλειά από άλλη οπτική γωνία γιατί αυτό βοηθάει την ενδυνάμωση των επιχειρημάτων μας. Ελπίζω το ΥΠΕΞ να δουλέψει στην κατεύθυνση παροχής πληροφόρησης ειδικά προς τους Ελληνόφωνους ή ελληνικής καταγωγής bloggers εκτός συνόρων (σ.σ. που μεταξύ μας είναι πιο ευαίσθητοι από τους ευαίσθητους εθνικιστές εδώ και πολλές φορές πιο ώριμοι και ουσιαστικοί στην κριτική τους) και να μην προχωρήσει σε μεθόδους “παλαιού τύπου”.
5) αναπόφευκτο πολιτικό σχόλιο: Τα καλέσματα σε συλλαλητήρια και εθνική εγρήγορση δεν δουλεύουν 20 χρόνια τώρα. Αντίθετα η ρεαλιστική πολιτική του τελευταίου διαστήματος η οποία τυγχάνει και διακομματικής στήριξης και η οποία εδράζεται πάνω σε διεθνώς αποδεκτές αρχές, δείχνει να δουλεύει. Δεν νομιμοποιούνται και πολύ στα μάτια μου οι οπαδοί των Ανθιμων και των Ζουράρηδων μετά από αυτή τη απλή διαπίστωση. Αν υποθέσουμε ότι κάθε συλλογικός σχηματισμός (και τα κόμματα) εκφράζει ένα κομμάτι της κοινωνίας που έχει ισχυρότερους δεσμούς με κάτι διαφορετικό (στα σώματα ασφαλείας ας πούμε παραδοσιακά έχουν μεγαλύτερη επιρροή δεξιές, ακροδεξιές και αντιδραστικές δυνάμεις, αντίθετα στους Πανεπιστημιακούς και τους διανοούμενους έχει μεγαλύτερη επιρροή η αριστερά. Στους μικρομεσαίους η Σοσσιαλδημοκρατία κοκ) τότε οι εθνικιστές δεν έχουν παράσχει καλές υπηρεσίες μέχρι σήμερα στον κόσμο που είναι ευαίσθητος στα εθνικά θέματα (για παράδειγμα στους Μακεδόνες που εύλογα ανησυχούν περισσότερο για το ζήτημα των Σκοπίων). Η επιρροή τους ήταν μεγάλη στα εθνικά θέματα εδώ και είκοσι χρόνια αλλά τα αποτελέσματα λιγότερο από φτωχά.
Πολλά θα μπορούσαμε να πούμε ακόμα αλλά φτάνει νομίζω. Στόχος μου ήταν απλώς να υπενθυμίσω μερικές βασικές -κατά τη γνώμη μου - αρχές που είτε είναι εγγενείς στο μέσο, είτε καλό είναι να χαρακτηρίζουν το ήθος του διαλόγου μας. Και βεβαίως να υπερασπισθώ τους bloggers οι οποίοι υπέπεσαν στο παράπτωμα του διαλόγου με μια υπουργό. Οχι κύριοι που ασκείτε κριτική. Κάνετε λάθος.

19 Απρίλιος, 2008 στο 5:00 μ.μ
Σωστά όλα αυτά. Ξέχασες κάτι ή μου φαίνεται; Δικαιολογήσε μετά το άγχος για το χαμένο άρθρο :)
19 Απρίλιος, 2008 στο 5:06 μ.μ
Συμφωνώ απόλυτα.
Είναι πολύ κρίμα να διαπιστώνω ότι ακόμα και σήμερα, ακόμα και στην Ελλάδα, υπάρχουν ζηλωτές του Μακάρθυ.
19 Απρίλιος, 2008 στο 5:12 μ.μ
cool
19 Απρίλιος, 2008 στο 5:45 μ.μ
Θα συμφωνήσω σε αυτό και δεν έχω πρόβλημα με τις πολιτικές τοποθετήσεις των 10 bloggers, αλλά παρόλα αυτά παραμένω καχύποπτη για τις “αγνές” προθέσεις της κυρίας Μπακογιάννη. Ο καιρός θα δείξει αν είναι τέτοιες.
19 Απρίλιος, 2008 στο 5:50 μ.μ
Ματθαίε, πρώτα απ’ όλα ευχαριστώ για το link (αν και δε με λένε Νεφελίκα, ούτε κατάλαβα τι ακριβώς θέλεις να πεις).
Από κει και πέρα, θα συμφωνήσω μαζί σου στο ότι είναι ανόητο να απαιτούμε πιστοποιητικά πατριωτισμού ή άλλων κοινωνικών φρονημάτων από bloggers, πόσο μάλλον από υπουργούς. Είναι αποδεδειγμένο πλέον ότι η Βλακόσφαιρα εμπεριέχει όλες τις τάσεις. Όποιος θέλει να υψώσει λάβαρα εναντίον φανταστικών εχθρών έχει το δικαίωμα να το κάνει, το ίδιο κι όποιος διαφωνεί με μια τέτοια στάση ή αδιαφορεί πλήρως για τα λεγόμενα εθνικά θέματα.
Προσωπικά, δεν έχω κανένα πρόβλημα αν κάποιοι bloggers γίνουν έμμισθα φερέφωνα της κυβέρνησης, της CIA, του Πούτιν ή των Νεφελίμ. Το αν θα τους διαβάζω ή θα τους παίρνω στα σοβαρά είναι μια άλλη ιστορία βέβαια… Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν ισχυρίζομαι ότι όσοι παρευρέθηκαν στη συνάντηση με την Υπ.Εξ. είναι ή πρόκειται να γίνουν “τσιράκια” της και άλλα γραφικά. Δημόσιες σχέσεις κάνει η γυναίκα και ανθρώπους που κινούνται λίγο-πολύ σε συγγενικούς ιδεολογικά χώρους θα επιλέξει για συνομιλητές. Η Αλέκα ή ο Αλέκος θα επέλεγαν άλλους. Το ίδιο και ο Άνθιμος.
Το μόνο που θεωρώ δεοντολογικό στην όλη ιστορία, είναι ότι αν μεθαύριο “στρατολογηθώ” από κάποιο κόμμα και αναλάβω μέρος της διαδικτυακής του προπαγάνδας (έναντι εξωφρενικά υψηλής αμοιβής εννοείται), καλό θα ήταν να το δηλώσω ανοιχτά και να βάλω στη σελίδα μου και σχετικό μπανεράκι. Πράγμα που φυσικά δεν ισχύει για τους δημοσιογράφους, που παριστάνουν τους αδέκαστους ενώ τις περισσότερες φορές είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν συγκεκριμένη πολιτική στάση…
19 Απρίλιος, 2008 στο 5:57 μ.μ
Το κακό είναι πως γίνεται μια ύπουλη προσπάθεια να βρεθούν “αντιπρόσωποι” των blogger. Αυτό φοβούνται οι περισσότεροι και αντιδρούν τόσο αρνητικά.
Η κα. Μπακογιάννη κάλεσε τους συγκεκριμένους blogger ως υπουργός ή ως βουλευτής; Από τη στιγμή που τους κάλεσε στο υπουργείο, τότε αυτονόητα υπερισχύει το πρώτο. Το συντονισμό και την επιλογή είχε η ομάδα διαδικτύου της (dorawedteam), στην οποία περιλαμβάνεται ο γιος της κ. Κώστας Μπακογιάννης και ο κ.Αχιλλέας Ιωακειμίδης. Η ομάδα αυτή λειτουργεί για λογαριασμό της κας βουλευτού, φαντάζομαι. Στο υπουργείο νομίζω δεν έχουν κάποιο θεσμικό ρόλο. Ουσιαστικά οι δύο ιδιότητες της ΝΜ αλληλοδιαπλέκονται στο συμβάν, ενώ δεν θα έπρεπε να συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Ως υπουργός, αν ήθελε να μάθει για τη λειτουργία και τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών (WEB 2.0) έπρεπε να καλέσει τους συμβούλους που ακριβοπληρώνει το ελληνικό δημόσιο και όχι απλούς πολίτες. Εκτός κι αν αντιπροσώπευαν κάτι…
19 Απρίλιος, 2008 στο 7:48 μ.μ
Σχετικά με τη μαγική εικόνα των υποτιθέμενων “εκπροσώπων”: Καλλιεργείται εσκεμμένα από τα ΜΜΕ, προκειμένου να δημιουργήσει εντυπώσεις που ενισχύουν όσους τα μέσα υποστηρίζουν (θεσμούς, δικομματισμό, συμφέροντα, κλπ). Εξ’ ου και εκείνο το ανεκδιήγητο “οι μπλόγκερ της αναδάσωσης στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας” (όπου όσοι πήγαν δεν ήταν μπλόγκερ και σίγουρα δεν συμμετείχαν στο blog της αναδάσωσης, ωστόσο η είδηση έγινε άλλος ένας αστικός μύθος που εξακολουθεί να εκτοξεύεται εναντίον οποιασδήποτε απόπειρας διαδικτυακής κινητοποίησης). Ισοπέδωση με πρόφαση την άγνοια και σημαία την δήθεν πολιτική ορθότητα. “Κοινωνία των πολιτών” και βαρύγδουπες πολιτικάντικες μπούρδες για να λειανθούν οι αιχμές ενός μέσου που παραμένει ανεξέλεγκτο και εντελώς άναρχο. Προς το παρόν πάντως, δε μπορώ να πω ότι έχουν καταφέρει να κάνουν τη Βλακόσφαιρα σαν τα μούτρα τους. Και πρόκειται να δυσκολευτούν πολύ περισσότερο από όσο νομίζουν.
Πάντως εμένα και πάρα πολλούς άλλους δεν πρόκειται ποτέ να μας καλέσουν - όχι επειδή δεν συμμετέχουμε στο δημόσιο διάλογο αλλά επειδή ούτε γραβάτα θα φορέσουμε, ούτε πλαστικά χαμόγελα θα χαρίσουμε στους φωτογράφους, ούτε θα κάτσουμε να δώσουμε άλλοθι στον όποιο πολιτικό θέλει να παραστήσει τον μοντέρνο για να αρπάξει ψήφους από τους “ενεργούς πολίτες της ψηφιακής εποχής” (μπεεε). Ο κόσμος αλλάζει και η σοβαροφανής γιαπίλα θα είναι σύντομα είδος προς εξαφάνιση. Γι’ αυτό και το ενδεχόμενο “στρατολόγησης” μου έναντι αμοιβής που ανέφερα σε παραπάνω σχόλιο είναι σκέτος σαρκασμός και τίποτα παραπάνω.
Θα συνεχίσουμε να σπάμε τα νεύρα της εξουσίας λοιπόν, και η πλάκα είναι ότι θα έχουμε όλο και περισσότερο κοινό που θα επηρεάζεται από τον σκεπτικισμό και τις κινητοποιήσεις μας, αφού οι κάθε λογής μισθωμένοι Πρετεντέρηδες ανήκουν μόνο στην τηλεόραση (σύντομα και στο μουσείο).
19 Απρίλιος, 2008 στο 9:22 μ.μ
@Elikas Οι περισσότεροι bloggers δεν είναι στα αριστερά όπως κοιτάς τη φωτογραφία. Στη γραβάτα αναφέρομαι. ;)
19 Απρίλιος, 2008 στο 9:29 μ.μ
@karpidis sorry - διορθώθηκε
@coolplatanos Μα τι να προσδοκά από τη συνάντηση; Αντε λίγη (ακόμα) δημοσιότητα. Το οτι ήθελε να ακούσει όμως είναι καλό. Σίγουρα υπήρχαν κι άλλοι τρόποι, αλλά ισχυρίζομαι ότι δεν πρέπει να γινόμαστε μίζεροι και καχύποπτοι με την πρώτη. Ας βοηθάμε το καλό να γίνει καλύτερο
@Elikas sorry και σε σένα - διορθώθηκαν τα λάθη. Λές: “Δημόσιες σχέσεις κάνει η γυναίκα και ανθρώπους που κινούνται λίγο-πολύ σε συγγενικούς ιδεολογικά χώρους θα επιλέξει για συνομιλητές” - δεν νομίζω πως είναι εκεί ακριβώς το θέμα
Λές ακόμα “για τους δημοσιογράφους, που παριστάνουν τους αδέκαστους ενώ τις περισσότερες φορές είναι υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν συγκεκριμένη πολιτική στάση…” - φαντάζομαι δεν εννοείς ότι θες να συζητήσουμε για τα βασικά. Πολιτικοί bloggers τώρα όπως ο vrypan η ο Ντόβας φαντάζομαι δεν σε ενοχλούν. Μια χαρά ειλικρινέστατοι είναι οι άνθρωποι και προσφέρουν και όποιος δεν θέλει δεν τους μιλάει.
Τώρα για αυτό το: “ούτε γραβάτα θα φορέσουμε, ούτε πλαστικά χαμόγελα θα χαρίσουμε στους φωτογράφους, ούτε θα κάτσουμε να δώσουμε άλλοθι στον όποιο πολιτικό θέλει να παραστήσει τον μοντέρνο για να αρπάξει ψήφους από τους “ενεργούς πολίτες της ψηφιακής εποχής” (μπεεε)” δεν το καταλαβαίνω. Μα αν εξ ορισμού οι πολιτικοί ας χρησιμοποιούν σαν άλλοθι για να αρπάξουν ψήφους τι τους ψηφίζουμε διάολε. Ισα - ίσα που πρέπει να μιλάμε περισσότερο μαζί τους και να απαιτούμε ενημέρωση για να μπορέσουμε να αναδείξουμε πραγματικά τους καλύτερους και να λειτουργήσει το (όποιο) σύστημα. Με μαύρους αφορισμούς δεν ξέρω πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε. Εγώ αδερφέ πιστεύω ότι το μεγαλύτερο (ίσως) πρόβλημα της εποχής μας είναι η αυτονόμηση όλο και περισσότερων θεσμών ή λειτουργιών που παλιότερα συνδιαλέγονταν με την κοινότητα σε έναν μηχανιστικό τεχνοκρατισμό. Αυτό αφορά την πολιτική, την επιστήμη, την οικονομία ΚΑΙ την τέχνη δυστυχώς. Διαβάζω τις ζημιές στα αγάλματα σαν απόπειρα συμμετοχής, οχι σαν απόρριψη
19 Απρίλιος, 2008 στο 9:33 μ.μ
@Ομηρος Φιλιππίδης Σε γενικές γραμμές συμφωνώ - είναι ένα από τα προβλήματα αυτή η προσωπική πολιτική που υπερισχύει της θεσμικής και τη συναντά κανείς σε όλη την ελληνική κοινωνία (από τις επιχειρήσεις μέχρι την κυβέρνηση). Ας μην είμαστε καχύποπτοι όμως και κυρίως ας μην είμαστε στείρα αρνητικοί γιατί τότε γινόμαστε συστατικό του προβλήματος - αυτό λέω μόνο. Υπάρχουν και ευκαιρίες για συγκρούσεις - αν αυτές ψάχνουμε αλλά εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια τέτοια
19 Απρίλιος, 2008 στο 10:22 μ.μ
χαίρομαι γιατί οι ιστολόγοι είναι “μέσα στα πράγματα”. Και γενικά βλέπω 2 τάσεις :
μια εναντίον των σχέσεων με το “θεσμικό” πολιτικό σύστημα
και μια υπέρ των σχέσεων διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων
επίσης όπως πολύ σωστά επισημαίνεται από τον Elika για το θέμα της εκπροσώπησης. Εκεί υπάρχει ένα αλλαλούμ όχι μόνο όσον αφορά τους ιστολόγους αλλά και μια σειρά άλω “νέων” θεσμών που ανατπύσσονται οριζόντια και όχι κάθετα μέσα στην κοινωνία.
Είναι ευθύνη λοιπόν όσων πάνε σε τέτοιες συναντήσεις να μιλάνε για τον εαυτό τους και να αποφεύγουν το “σύνδρομο” είτε του εκπροσώπου είτε του “αντιπροσωπευτικού” δείγματος. Γιατί έχω την αίσθηση ότι αυτό ακριβώς εξυπηρέτησαν. ΕΠίσης καλώς η ΥΠΕΞ κάλεσε όποιον ήθελε. Ούτε κι αυτή έχει υποχρεώση να πάρει κάποιο άλλο κριτήριο εκτός του δικού της αυστηρά προσωπικού. Όσο δε για το εθνικιστικό κριτήριο (επειδή και στο παρελθόν και άλλοι ονειρεύονταν μια έμμισθη σχέση ως μισθοφόροι κονδυλοφόροι) υποκρύπτει την ακριβή πρόθεση…. Εμείς εδώ οι καλοί “πληρωμένοι” εθνικιστές….
19 Απρίλιος, 2008 στο 10:33 μ.μ
@Nikan
Αναγνώρισα κάποιον γνωστό στο βάθος, αλλά ούτως ή άλλως δε σκοπεύω να κρίνω τις ενδυματολογικές προτιμήσεις κανενός. Ανέφερα τις γραβάτες ενδεικτικά, ακριβώς επειδή σηματοδοτούν τους όρους διεξαγωγής του παιχνιδιού. Όταν μπαίνει κανείς σε κοτέτσι λογικό είναι να γεμίσει πούπουλα…
@Tsimitakis
Τον Vrypan τον εκτιμώ, το ίδιο και όλους όσους φέρουν οποιουδήποτε είδους κομματική ταυτότητα χωρίς να κρύβονται. Καλά κάνουν. Όμως υπάρχουν πολλοί στρατευμένοι γραφιάδες που προτιμούν να προπαγανδίζουν παρατάξεις και πρόσωπα καλυπτόμενοι πίσω από το πέπλο μιας υποτιθέμενης ουδετερότητας. Αυτό ίσως είναι αυτονόητο σε σένα λόγω ιδιότητας, δεν ξέρω όμως πόσο αυτονόητο είναι και για μας τους υπόλοιπους. Ακόμα κι έτσι βέβαια, το να είναι κανείς μισθοφόρος προπαγανδιστής πάει κι έρχεται. Κρυφός και τζάμπα παραείναι…
Τώρα, τα κίνητρα και το είδος του προσεταιρισμού των bloggers που επιχειρεί καθε πολιτικός εξαρτώνται από τον πολιτικό. Ο ένας ζητάει δημόσια συγγνώμη για απρέπεια απλού μέλους σε κάποια άσχετη ημερίδα, ο άλλος δεν αφήνει να περάσει στα σχόλια ούτε καν η υπόνοια κριτικής εναντίον του, ο τρίτος πετάει μια σπόντα για τους bloggers την ώρα που τα χώνει στη Βουλή κι ο άλλος τους δίνει live stream συνέντευξη. Η κυρία Μπακογιάννη επέλεξε να τους συναντήσει στην αίθουσα συσκέψεων του υπουργείου. Όχι όλους φυσικά, μόνο αυτούς που ο δικός της μηχανισμός της υπέδειξε στην παρούσα φάση. Με τους δικούς της όρους (χαρακτηριστική η αναφορά στα πρακτικά ότι τους μιλούσε στον ενικό χωρίς να τους δώσει το δικαίωμα να κάνουν το ίδιο) και τη δική της ατζέντα. Το πλαίσιο που κινείται πολιτικά άλλωστε η ΥπΕξ, επιβάλλει σχέσεις υποταγής. Κάτι που είναι μεν συνηθισμένο στην πολιτική, αλλά όχι και στις γειτονιές του διαδικτύου. Το πρόβλημα μου δε θα λυθεί έτσι και με αφήσει να την αποκαλέσω “Ντόρα” βέβαια, αλλά όταν το σύνολο της πολιτικής που παράγει το μέσο (συλλογικά ή μεμονωμένα) θα μπορεί να αλληλεπιδράσει με την όποια μορφή εξουσίας επί ίσοις όροις, προκαλώντας ζυμώσεις αντί να αποτελεί επιδόρπιο μετά από γεύμα εργασίας.
20 Απρίλιος, 2008 στο 1:55 π.μ.
Φίλε … με ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΑ, με ΘΕΩΡΙΕΣ και κυρίως ΜΕ ΑΓΝΟΙΑ του ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ πολλά πράγματα στα εθνικά θέματα… είναι καλύτερα να … μασάς… παρά να μιλάς.
Προφανώς ΔΕΝ κατάλαβες γιατί ΟΛΟΙ οι ΕΛΛΗΝΕΣ δημοσιογράφοι δεν είπαν λέξη για το Κόσοβο. Προφανώς ΔΕΝ κατάλαβες για ποιον λόγο τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΜΕ … απέκρυψαν τα μεγάλα συλλαλητήρια που έκαναν οι ομογενείς για τη Μακεδονία. Ίσως μάθεις περί των PAY ROLL ελληνικών και ξένων υπηρεσιών και κάτι ΜΚΟ που μπουκώνουν δολάρια τους Έλληνες Δημοσιογράφους.
Προφανώς ΔΕΝ πονηρεύτηκες από το ότι… ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ οι 50 Μακεδόνες Βουλευτές και μας βάζουν Γιακουμάτο και Λοβέρδο να μιλάνε για το Μακεδονικό. Αυτή τη στιγμή που παίζονται τόσο σημαντικά παιχνίδια για τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ μιλάει η Σάρα και η Μάρα της πολιτικής και της δημοσιογραφίας.
Προφανώς ΔΕΝ έχεις ιδέα για το πόσα θύματα προκάλεσε το Μακεδονικό τα τελευταία 100 χρόνια. Προφανώς ΔΕΝ έχεις ιδέα τι σημαίνει Μακεδονικό και… κατά την TRENDY πολιτική σου στάση… όποιος ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ να ξεπουλήσουν τη Μακεδονία οι ΑΣΧΕΤΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ του ΚΟΛΩΝΑΚΙΟΥ … είναι εθνικιστές , φασίστες κλπ.
ΝΑΙ…ΟΛΕΣ οι χώρες του κόσμου έχουν υπαλλήλους που διαμορφώνουν την προβολή των θέσεων τους ακόμα και στην WIKIPEDIA διότι ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΣ δεν ανοίγει τυπωμένα βιβλία πλέον αλλά ενημερώνεται από εκεί. Δεν είναι πράγματα που αφήνονται στην τύχη. Όπως ΟΛΕΣ οι χώρες αγοράζουν άρθρα και δημοσιογράφους σε μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού.
Προφανώς ΔΕΝ ξέρεις ότι το ΒΒC, η ENCARTA ,η BRITANNICA μιλάνε για 200.000 καταπιεσμένους Μακεδόνες ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ που ζουν στην Ελλάδα και χωρίς ντροπή επισημαίνουν ότι τα δεδομένα προέρχονται από ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ ΠΗΓΕΣ. Προφανώς ΔΕΝ ξέρεις ότι τα θέματα περί ” Μακεδονικής” μειονότητας είναι ακόμα ένα μέσο άσκησης πίεσης στους ήδη προσκυνημένους πολιτικούς μας.
Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ΘΑ ΣΚΟΤΩΝΑΝ αν τους άγγιζε κάποιος στον πισινό και υπάρχουν κάποιοι άλλοι που ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΙ για να βρουν κάποιον να τους τον ξεσκίσει.
Επειδή στην προκειμένη περίπτωση ο πισινός που λέγεται ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ είναι ο τόπος που ζούμε … ΔΕΝ γουστάρουμε κάποιοι “πασταφλώρες” του ΣΥΡΙΖΑ και της Φ.Συμμαχίας, που φιλοσοφούν στο Κολωνάκι και από απόσταση ασφαλείας να μας ΑΠΑΓΟΡΕΨΟΥΝ το δικαίωμα να αποκαλούμεθα ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ και να υπονομεύσουν την ομόνοια στην περιοχή εκτός αλλά και ΕΝΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ.
Προφανώς ΔΕΝ ξέρεις ότι οι μισοί Μακεδόνες έχουν αδέρφια και ξαδέρφια στα Σκόπια που δηλώνουν ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ και ΠΩΣ ΣΥΝΕΒΗ ΑΥΤΟ.
ΙΣΩΣ αγνοείς ότι ο μισός ΣΥΡΙΖΑ… ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕ τα ΣΚΟΠΙΑ ως ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ! http://macedonia-greece.blogspot.com/2008/04/blog-post_01.html
ΙΣΩΣ ΑΓΝΟΕΙΣ την αδερφική σχέση που έχει η ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ με το ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ , τα ΣΚΟΠΙΑ και τον Τζορτζ Σόρος http://macedonia-greece.blogspot.com/2007/10/o.html
ΕΠΕΙΔΗ ειναι ολοφάνερο οτι ΔΕΝ έχεις σχέση με τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΔΕΝ έχεις προσφέρει ΤΙΠΟΤΑ στη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ … άσε την εύκολη κριτική ( με σαγιονάρα , μποξεράκι και NUTELA ) και ασχολήσου με θέματα ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Βαρεθήκαμε τους τηλεπαθητικούς παντογνώστες επί των Εθνικών Θεμάτων. Εμείς περπατάμε καθημερινά μπροστά από μνημεία με ονόματα συγγενών μας που σφάχτηκαν από Βούλγαρους για τη Μακεδονία κι εσύ περνάς μπροστά από την προτομή της Αλίκης Βουγιουκλάκη και τη αφίσα του Τσαλίκη.
Ο δικός σου κόσμος είναι λίγο διαφορετικός και πιο ασφαλής από τον δικό μας που απέχει λίγα χιλιόμετρα από τα σύνορα.
Κι όσο μερικοί “εθνικιστές” σκοτώνονται πάνω από το Αιγαίο για να ΜΗΝ επιτρέψουν τους Τούρκους να φωτογραφήσουν τη μπουγάδα σου… εσύ μπορείς να “κελαηδάς” από την κοσμάρα σου σαν την Χάϊντι στις Ελβετικές Άλπεις.
20 Απρίλιος, 2008 στο 9:11 π.μ.
@Tsimitakis
Ωραίο κομμάτι και ισορροπημένο. Νομίζω ότι το έθεσες στην σωστή του διάσταση το θέμα. Έχω μια μικρή ένσταση στο “…οι οπαδοί των Ανθιμων και των Ζουράρηδων..” μια και έχεις ξεχάσει και το Καρατζαφέρηδων :-)
@everybody that applies
Δεν καταλαβαίνω αυτό τον φόβο της εκπροσώπησης. Κανείς δεν μας εκπροσωπούσε κανείς δεν μας εκπροσωπεί. Είναι σίγουρο ότι ψάχνουν κάποιον να μας εκπροσωπεί για να έχουν 1 συνομιλητή. Έτσι έχουν συνηθίσει. Γι’ αυτό και έχουν τον Βασιλάκο συνομιλητή για ψηφιακά θέματα. Δουλεύει στο in.gr του δώσανε εκπομπή στην ΕΤ1, τον “χώσανε” στην DART. Είναι “εκπρόσωπος” των χρηστών Ίντερνετ. Ψάχνουν λοιπόν για εκπρόσωπο των bloggers.
Όταν σε κάθε πρόσκληση που γίνεται, από οποιονδήποτε, εσείς (γενικά μιλάω) αρνείστε με οποιδήποτε πρόσχημα και οι ίδιοι 10/20 πηγαίνουν, τότε εσείς (πάλι γενικά μιλάω) δημιουργείτε τους εκπροσώπους. Συγκεκριμένα η Magica προσκλήθηκε και δεν πήγε, για τους δικούς της λόγους.
Ο μόνος τρόπος να μην έχουν εκπρόσωπο μπροστά τους είναι να πηγαίνουμε όπου μας καλούν και να τονίζουμε σε κάθε ευκαιρία ότι εκπροσωπούμε μόνο τον εαυτό μας.
Προσπάθειες, όπως αυτή των freebloggers τους αποσυντονίζουν. Το τους περιλαμβάνει όλους τους πολιτικούς σχηματισμούς, και το λέω αυτό όχι για λόγους ευγένειας. Μια κίνηση με ένα θέμα και αυτοδιάλυση μέχρι το επόμενο θέμα που θα συμφωνήσουμε ότι πρέπει να “σηκώσουμε”. Η συμμετοχή μας σε κινήσεις διαδικτυακές που δεν καθορίζονται από τους ίδιους πάντα χώρους, επίσης τους αποσυντονίζει. Νομίζω λοιπόν ότι υπάρχει δυνατότητα “άμυνας” στους φόβους που εκφράσανε ορισμένοι.
Συγνώμη για το σεντόνι
20 Απρίλιος, 2008 στο 11:42 π.μ.
To σχόλιο του Έλληνα Μακεδόνα πέρασε από moderation λόγω των links που περιέχει. Το αφήνω να δημοσιευθεί ως απόσταγμα φοβικής, συνομοσιολογικής, αποπροσανατολιστικής, βαθιά αντιδημοκρατικής και εν τέλει αντιπολιτικής σκέψης. Φαίνεται το ΥΠΕΞ έχει αφήσει διάφορους κρετίνους πρακτορίσκους χωρίς δουλειά και διαρηγνύουν τα ιμάτια τους στα blogs απο ‘δω κι απο ‘κει. Αρα, πάμε καλά
20 Απρίλιος, 2008 στο 12:51 μ.μ
Προσωπικά δεν έχω κανένα φόβο μήπως και με εκπροσωπήσουν κάποιοι διότι απλά δεν με εκπροσωπούν, δεν κολλάω εκεί. Κολλάω σε καχυποψία με την κίνηση της ΥΠΕΞ. Πείτε πως είμαι αργόστροφη και δεν έχω ακόμα κατανοήσει το λόγο αυτής της συνάντησης. Εξακολουθεί να μου φαντάζει κουφή σαν κίνηση. Κατά τα άλλα συμφωνώ με τον elika στα σημεία:
Εσύ Ματθαίε το βλέπεις σαν ένα θετικό πρώτο βήμα όλο αυτό που έγινε. Προσωπικά το βλέπω σαν ένα κακό πρώτο βήμα διότι είναι πάγια τακτική των κυβερνώντων να θέλουν να έχουν το απάνω χέρι πάντα στα θέματα που θα συζητηθούν. Πάγια τακτική στον όποιο διάλογο κάνουν. Εμένα ως ατομικότητα δεν με βλάπτει σε κάτι αυτή η κίνηση και δεν με απασχολεί μα την αλήθεια, αλλά το να δοθεί η εντύπωση ότι οι bloggers λαχταράνε με οποιουσδήποτε όρους να τους δώσει σημασία η εξουσία δεν νομίζω πως είναι ό,τι καλύτερο. Και το πώς αντιμετώπισε την κατάσταση η ΥΠΕΞ φάνηκε από το “λάθος” να μην υπάρξει αντζέντα θεμάτων. Αυτό από μόνο του είναι υποτίμηση διότι εμένα τουλάχιστον μου δείχνει ότι μας θεωρούν λιγούρηδες που θα τρέξουν να συνδιαλλαγούν μαζί τους με οποιουσδήποτε όρους. Είμαι εγώ λιγούρη και νιώθω έτσι; Αν θέλετε έτσι να το δείτε, κανένα πρόβλημα. Πάντως αν ήμουν στη θέση όσων πήγαν θα απαιτούσα να μου πουν για ποιο λόγο με καλούν και τι θα συζητήσω. Το πουλί μου και την υπογραφή μου - αν ήμουν άντρας - δεν τα βάζω όπου λάχει… Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις που διαχωρίζω στο δικό μου κείμενο: Βενιζέλος, Τσίπρας, Συνέδριο ΠαΣοΚ ήταν καθαρό τι θα συζητηθεί και για ποιο λόγο συμμετείχαν οι bloggers. Eδώ οι ίδιοι οι συμμετέχοντες δηλώνουν ότι δεν ενημερώθηκαν για ποιο λόγο καλούνταν. Αιντε πάμε έτσι όπου μας καλούνε χωρίς να ρωτάμε καν; Να το θεωρήσω απειρία οκ, να το θεωρήσω αφέλεια οκ, αλλά μη μου δηλώνει ο Νίκος ότι ήταν από αυτοπεποίθηση και βεβαιότητα για τις θέσεις του και ότι δεν κινδυνεύει να πουληθεί. Δεν τον κατηγόρησα ότι πήγε να πουληθεί, αλλά ότι υπήρξε αφελής πολιτικά. Ακόμα και να ανήκε στην παράταξη της ΝΔ όφειλε και πάλι να ζητήσει να του πουν για ποιο λόγο τον καλούν. Αύριο μας καλεί ο Αλογοσκούφης, μεθαύριο ο Χατζηδάκης, αντιμεθαύριο η Πετραλιά χωρίς ατζέντα θα πάνε και πάλι; Προσωπικά θα αναρωτιόμουν για ποιο λόγο με καλούν; Θα ήθελα να ξέρω που θα βάλω το όνομα μου. Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι είναι τιμητικό να βάλουν το όνομα τους πλάι με αυτό της ΥΠΕΞ. Για μένα μπορεί να μην είναι τιμητικό και εκεί βρίσκεται η διαφωνία μας. Ακόμα και αν ήταν το ΚΚΕ που ψηφίζω στην εξουσία δεν θα πήγαινα αδιαπραγμάτευτα να εξυπηρετήσω τους σκοπούς του, διότι τότε θα ήμουν αντιπολίτευση. Πείτε με θεόμουρλη, αλλά θεωρώ πως όποιος αποτελεί εξουσία δεν με θέλει κοντά του για το καλό μου. Αρα δεν υπάρχει περίπτωση να του δείξω πως λαχταράω την όποια συζήτηση μαζί του αν δεν είναι ισότιμη. Και από τα πρακτικά και τις αναφορές έγινε εμφανές ότι δεν ήταν ισότιμη συζήτηση. Δεν άκουσε, αλλά μίλησε κυρίως η κυρία Μπακογιάννη.
20 Απρίλιος, 2008 στο 1:39 μ.μ
Οσο για τον Μακεδόνα, οκ, κατανοώ την ευαισθησία λόγω περιοχής και είναι κάτι που το είχα δει και στη magica και δεν μίλησα, άρα ο μακεδόνας δεν έχει δίκιο για το ότι κλήθηκαν όσοι δεν ζουν το θέμα. Διότι η magica ήταν επίσης προσκεκλημένη, άσχετα αν δεν κατάφερε για δικούς της λόγους να παραβρεθεί. Ωστόσο παρόλο που δεν είμαι από αυτούς που συχνάζουν στο Κολωνάκι και δεν βλέπουν τις καταστάσεις αφ’ υψηλού θεωρώ ότι και οι εθνικιστικές κορώνες δεν βοηθάνε τη χώρα. Αλλά η ΝΔ την οποία τώρα εκπροσωπεί η κυρία Μπακογιάννη έχει με τον τρόπο της επιτρέψει και αυτή τέτοιες κορώνες. Εχει καλλιεργήσει στο παρελθόν όλο αυτό που συμβαίνει τώρα. Δεν κατάλαβα για ποιο λόγο θα πρέπει εγώ να συνδράμω για να καθαρίσει ότι έσπειρε στο παρελθόν αυτή η παράταξη. Ο σκουπιδιάρης τους είμαι μήπως; Από ότι διάβαζα στην Καλύβα Ψηλά στο βουνό και το ΚΚΕ τα μαζεύει τώρα και προσαρμόζεται ολίγον στα νέα δεδομένα. Προσωπικά στο βαθμό που γνωρίζω η Μακεδονία αποτελεί έναν ευρύτερο γεωγραφικό χώρο όπου κατοικούσαν διάφορες εθνότητες κάποτε και με την ίδρυση εθνικών κρατών χωρίστηκε σε κομμάτια. Υπάρχει σαφώς σκοπιμότητα στον μεγαλοιδεατισμό που καλλιεργείται και στις δύο πλευρές, το διαίρει και βασίλευε βοηθάει να έρχονται μετά να μας κάνουν τους διαιτητές και να στρογγυλοκάθονται στην περιοχή οι μεγάλοι όσο εμείς δεν έχουμε μυαλό να τα βρούμε μεταξύ μας. Υπό αυτή την έννοια θεωρώ ανοησία και τις κορώνες της από εκεί πλευράς και τις δικές μας και προτιμώ νηφαλιότητα, ψυχραιμία και ρεαλισμό στην αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων. Στον από εκεί μεγαλοιδεατισμό θα ήθελα αντιπαράθεση ψύχραιμων και ιστορικών στοιχείων και όχι ανταπάντηση με ίδια λογική. Αυτά.
20 Απρίλιος, 2008 στο 1:44 μ.μ
Εννοώ τείνει να δώσει έδαφος σε εθνικιστικές κορώνες με ελαφρά παρέκκλιση από παλαιότερες θέσεις, αν και δεν συμφωνώ στην άποψη περί “προδοσίας” των παλαιών θέσεων, εντούτοις μπαίνει λίγο νερό στο κρασί… Οποιος θέλει διαβάζει εδώ την παραπομπή αρχικά σε κείμενο του Ριζοσπάστη και κατόπιν το διάλογο στα σχόλια.
20 Απρίλιος, 2008 στο 2:55 μ.μ
Και για να πω και μια κουβέντα για την ταμπακέρα - μιας και βγήκαν και τα ρεπορτάζ που υπονοούν ότι χρησιμοποιήθηκαν οι bloggers για να διερευνηθεί η κοινή γνώμη στην πιθανότητα να αποδεχθεί η Ελληνική κυβέρνηση τον όρο Νέα Μακεδονία, σας λέω ότι τάσσομαι αναφανδόν υπέρ του γεωγραφικού προσδιορισμού για λόγους που θα εξηγήσω σε επόμενο πόστ μου μόλις τελειώσω τη Νουτέλα και βάλω κάνα παντελόνι γιατί με τη βερμούδα που φοράω τώρα θίγονται οι βλακο-μακεδόνες και θα αρχίσουν πάλι να ωρύονται.
20 Απρίλιος, 2008 στο 4:23 μ.μ
[...] vas 2.0, politikoblog.gr, Strategy-Geopolitics, allu fun marx, Φιλελεύθερη Λαλιά, Τσιμιτάκης. Υ. Γ. Να σημειώσω ότι θεωρώ τελείως άλλης τάξης τη [...]
20 Απρίλιος, 2008 στο 5:00 μ.μ
@ TSIMITAKIS … Σχετικά με τη σχέση που υπαινισσεται με το ΥΠΕΞ μάλλον χρειάζεσαι … ψυχίατρο. Αν ΔΕΝ κατάλαβες ότι ΒΡΙΖΟΥΜΕ το ΥΠΕΞ… ασχολήσου με κάτι άλλο. Γιατι η άγνοια και η περιορισμένη αντίληψη μπορέι να έχουν τραγικά αποτελέσματα.Άσε που στο blog μας εμείς ΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΙΣΚΟΙ … από τις πρώτες μέρες ζητήσαμε την ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ της κας Ντόρας Μπακογιάννη. Και μάλιστα έχουμε ΜΟΝΙΜΑ ανηρτημένη σχετική ψηφοφορία με το 75% των ψηφοφόρων να ΖΗΤΑΕΙ την παραίτησή της. Επομένως τις σαχλαμάρες περί μισθωτών των ΥΠΕΞ μπορείς να τις απεθύνεις σε όσους … ΛΕΝΕ ΝΑΙ στην πολιτική του ΥΠΕΞ. Προφανώς δεν γνωρίζεις ότι στα συλλαλητήρια της Θεσσαλονίκης υπήρχαν πανό με το σύνθημα “ΝΤΟΡΑ ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ!”.
Δυστυχώς ΔΕΝ καταλαβαίνετε πολλοί … ότι το Μακεδονικό ΔΕΝ έχει να κάνει με εθνικισμός και τις ηλιθιότητες που λένε οι καραγκιόζηδες της γιαλαντζί αριστεράς των Βορείων Προαστείων. Πιστεύεις δηλαδή ότι 1.000.000 κόσμου στο συλλαλητήριο του 92…ήταν εθνικιστές; Απλά ΔΕΝ έχεις ιδέα ΠΟΣΟ ΚΑΥΤΟ είναι το Μακεδονικό και ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ λάβει απειλιτικά email για τη ζωή σου επειδή υποστηρίζεις την Ελλάδα στο θέμα αυτό.
Σταματήστε εάν είστε ελαφρώς εξυπνοι να συγκρίνετε τον ΕΠΙΣΗΜΟ , ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΛΥΤΡΩΤΙΣΜΟ των ΣΚΟΠΙΩΝ με τις απόψεις που μπορεί να εκφράζουν 3% των Ελλήνων. Όταν το 90% των Ελλήνων ζητά να ΜΗΝ υπάρχει ο όρος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στο όνομά τους … αυτό ΔΕΝ είναι ούτε μεγαλοιδεατισμός , ούτε εθνικισμός.
Οσο για το ΚΚΕ που πλέον κατανόησε που θα οδηγήσει η επιμονή των Σκοπιανών στο όνομα… είναι γιατί ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην αυτοκριτική, ξέρουν ότι το 1/3 των κατοίκων των Σκοπίων είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ και αυτοί ,πρώην αριστεροί έγιναν οι χειρότεροι ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ. Ο παππούς του Γκρουέφσκι λεγόταν ΓΡΟΥΙΟΣ και ήταν από την Αχλάδα Φλώρινας.
Οι Σκοπιανοί χωρίς ΠΡΟΣΒΑΣΗ στη θάλασσα…θα σβήσουν! Και το αντάλλαγμα που ζήτησαν από τους Αμερικάνους για να τους παραδώσουν ΓΗ και ΥΔΩΡ …ήταν η στήριξή τους στη δημιουργία θέματος μειονότητας δήθεν 200.000 ατόμων… όταν τα μέλη του ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ δεν φτάνουν ούτε τα 250 και όταν μαζί με τις ψήφους του ΟΑΚΚΕ και των Μουσουλμάνων πήραν 6000 ψήφους πανελλαδικά και με μία Μακεδονία των 2.500.000 κατοίκων.
Και ΝΑΙ… τα Σκόπια ΔΕΝ μπορούν να μας κουνηθούν. Ούτε και οι Αλβανοί του Κοσόβου μπορούσαν να κουνηθούν στους Σέρβους αλλά σε μία νύχτα αποσχίστηκαν! Όταν όμως εν καιρώ διαπραγματεύσεων ο Σκοπιανός Πρωθυπουργός…καταθέτει στεφάνι στη Μεγάλη Μακεδονία που περιλαμβάνει τη Βόρεια Ελλάδα… ΔΕΝ είναι το ίδιο με αυτό που μπορεί να κάνουν 3% των Ελλήνων υπερεθνικιστών.
Οι αποφάσεις των πολιτικών μας έχουν άμεση σχέση με τις δημοσκοπήσεις. Και σκέφτηκαν ότι αν κάνουμε τη χάρη στους Αμερικανούς…θα μας ρίξει ο λαός…αν κάνουμε τη χάρη στο λαό … θα μας ρίξουν οι Αμερικάνοι. Έτσι το παίζουν ΔΙΠΟΡΤΟ… λίγο με τον ένα … λίγο με τον άλλο.
Αν ενδιαφέρεστε για τη Μακεδονία πραγματικά και δεν είστε κομματικοί υπάλληλοι κομμάτων που τα έουν πάρει για να κάνουν τις πάπιες στις αλλαγές συνόρων στα Βαλκάνια… διαβάστε το υλικό που υπάρχει στο blog μας το οποίο κατάφερε να βγαίνει στα 5 πρώτα ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ στο google στον όρο macedonia. Αυτό λέγεται διαδικτυακή προσφορά και ΕΣΥ ξέρεις ποιοι είναι οι πρακτορίσκοι που ΔΕΝ βλέπουν ΤΙΠΟΤΑ παράξενο στα Βαλκάνια εδώ και 15 χρόνια.
Ενημερωθείτε για τα γεγονότα απλά … διότι τον Καρατζαφέρη τον έβγαλαν οι εθνικιστές των Αθηνών και όχι οι Μακεδόνες. Και το ότι ο Καρατζαφέρης μένει καθηλωμένος στο 4% είναι ενδεικτικό ότι η δεξαμενή ψήφων του είναι η συγκεκριμένη που ψήφισε τους βουλευτές του και ΔΕΝ σχετίζεται με το 90% των Ελλήνων που έχουν ευαισθησία για το Σκοπιανό ούτε με τα 2.500.000 Μακεδόνων που ΔΕΝ ανέχονται παπαριές με το όνομα.
Κάποτε οι Έλληνες εκτελούσαν τους γείτονές τους για λογαριασμό του Hitler και του Στάλιν. Ένας εμφύλιος για ΞΕΝΑ και μακρινά συμφέροντα. Αποδεδειγμένα και οι δύο ήταν παρανοικοί και οδήγησαν ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ κόσμου στο θάνατο και τη δυστυχία.
Η συντήρηση του Μακεδονικού μέχρι τις μέρες μας γίνεται από τον αλυτρωτισμό των Σκοπιανών που τώρα διαθέτουν και τις ΗΠΑ στις πλάτες. Δεν μίλησε ποτέ η Ελλάδα για τις αλύτρωτες πατρίδες στα Σκόπια. Επομένως όποιος τολμάει να συγκρίνει την επιθετικότητα των Σκοπιανών με την άμυνα της Ελλάδας … είναι καθαρός ΠΡΟΔΟΤΗΣ και καταραμένος.
Τα περί φοβίας … δικής μας και τα περί άνεσης δικής σας από το Κολωνάκι… το αφήνω στην κρίση του καθενός. Προφανώς ΔΕΝ έχετε παππούδες νεκρούς στην οικογένεια. Δεν έχετε παππού που τον έσφαξαν , τον έκαναν 6 κομμάτια και τον έθαψαν σε διαφορετικά σημεία.
Ούτε έχετε άλλο παππού που τον έσφαξαν σε κομμάτια τα οποία τα έβαλαν μέσα στις βράκες που φορούσε και τα κρέμασαν σε δέντρο. Ούτε έχετε παππού Έλληνα που τον κυνηγούσε ο ξάδερφός του που δήλωσε Βούλγαρος ξαφνικά με την είσοδο των Ναζί στη Μακεδονία. Η ΜΟΝΗ ΜΑΣ ΕΝΣΤΑΣΗ…είναι ότι 5.000.000 ΕΛΛΗΝΕΣ που ζουν στην Αθήνα , που έκανε άγαλμα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη, εκλέγουν ουσιαστικά ΑΥΤΟΙ … κυβερνήσεις αντίστοιχου επιπέδου, με αποτέλεσμα λόγω της ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΓΝΟΙΑΣ επί των εθνικών θεμάτων να θέτουν σε κίνδυνο τις ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ζωές.
Η άγνοια πάνω σε αυτά τα θέματα αποδείχτηκε περίτρανα από τη συνάντηση-πασταφλώρα της Ντόρας με τη Σάρα και τη Μάρα της Ελληνικής Βλακόσφαιρας.
Τα πεί ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ … αυτών που υπερασπίζονται τη γη τους και την αξιοπρέπειά τους από ξένους κι εγχώριους τρόμπες της διανόησης … κρατήστε τα για άλλη περίσταση. Άλλο να μιλάνε κάποια για την ΠΟΛΗ , κι άλλο να ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΝ σε 2.500.000 Μακεδόνες στην Ελλάδα να αποκαλούνται Μακεδόνες επειδή οι Σκοπιανοί θα ήθελαν να αυτοπροσδιορίζονται Μακεδόνες…χωρίς ΤΙΠΟΤΑ το Μακεδονικό να βρίσκεται στο έδαφός τους ή στον πολιτισμό τους.
20 Απρίλιος, 2008 στο 5:29 μ.μ
[...] προσφατες αντιδρασεις που εμφανιστηκαν στην μπλογκοσφαιρα για την [...]
20 Απρίλιος, 2008 στο 6:50 μ.μ
@ Μακεδόνας Συγνώμη, έκανα λάθος. wannabe πρακτορίσκος εννοούσα - γιατί για να γίνεις πράκτορας φαντάζομαι πως χρειάζεται λίγη εξυπνάδα που δεν βλέπω να επιδεικνύεις έτσι όπως φωνάζεις διάφορα ασυνάρτητα συναισθηματικά υπερπατριωτικά που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την άσκηση πολιτικής. Οι χαρακτηρισμοί που έδωσα για το προηγούμενο κείμενο σου ισχύουν και για αυτό. Αν και εδώ απογυμνώνεται λίγο καλύτερα ο άξονας της σκέψης σου. Αλίμονο αν πέρναγε από θερμόαιμους σαν και σένα η εθνική μας υπόθεση. Κατά τα λοιπά εκτιμώ το γεγονός ότι βρίζεις κάπως λιγότερο σε αυτό το κείμενο, δείχνεις λιγότερο σεξιστικά, εθνικιστικά, διχαστικά (εσύ πατριώτη), ρατσιστικά και εν τέλει φασιστικά αντανακλαστικά πάνω σε ένα συναισθηματισμό που δήθεν δικαιολογεί ακρότητες. Κανα, δυο σεντόνια ακόμα και μπορεί να μάθεις και να συζητάς σαν άνθρωπος, όπως όλοι οι υπόλοιποι σχολιαστές σε αυτό το blog. Και μπορεί να σταματήσεις να είσαι και εκτός θέματος. Λήξις - πάω για καφέ στο Ντα-Κάπο με τις φίλες μου της ΦΣ να μιλήσουμε για Αλίκη Βουγιουκλάκη κι άλλα πιο ευχάριστα πράγματα
20 Απρίλιος, 2008 στο 7:17 μ.μ
To σεξιστής ήταν γιατί φάνηκε ότι δεν είμαι GAY. Πλέον στην Ελλάδα οι πατριώτες είναι φασίστες και οι staight … σεξιστές. Και για να μπορούν να ειπώνονται αυτά χωρίς κάποιος να χάνει το κεφάλι του … κάποιοι “τρόμπες” επίσης φασίστες και σεξιστές κυνηγάνε με δονητές τους Τούρκους στο Αιγαίο κι όχι με πραγματικά πυρά.
Οι Αμερικάνοι κατάφεραν να κάνουν τους Ιρακινούς να σκοτώνονται μεταξύ τους. Το ίδιο έκαναν και στη χώρα μας. Υπάρχουν ΠΑΝΤΑ οι ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ που η προπαγάνδα κατέστησε σε ΔΩΡΕΑΝ υπηρέτες του συστήματος.
Να πας Da Capo κι όπου θέλεις… λίγο παρακάτω στην Ομόνοια κάποιοι πεθαίνουν όρθιοι αλλά εσείς κοιτάξτε να ασχοληθείτε με το social networking.
Σ’ ευχαριστώ … που ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ τίποτα! Τον διχασμό τον φέρνει η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ της μίας πλευράς διαβασμένε φίλε μου όπως και τα διαζύγια στα πρώην αγαπημένα ζευγαράκια.
Άσε την πατρίδα στους πατριώτες κι εσύ ασχολήσου με τα οικογενειακά επιδόματα των Gay. Έκαστος στο είδος του.
20 Απρίλιος, 2008 στο 9:20 μ.μ
“Άσε την πατρίδα στους πατριώτες κι εσύ ασχολήσου με τα οικογενειακά επιδόματα των Gay.”
Ρε GreekMacedon αφού είσαι τόooooooσο Έλληνας γιατί δεν γράφεις το νικ σου στα ελληνικά; Μήπως είσαι αμερικανοπρακτόρι;
Και γιατί προτρέπεις τον Τσιμιτάκη να ασχοληθεί με τα οικογενειακά επιδόματα των gay. Έχεις οικονομικό όφελος; :D
20 Απρίλιος, 2008 στο 9:42 μ.μ
Αν αυτό αληθεύει όπως σημείωσαν και σε σχόλιο στη σελίδα μου μετά να μην παραπονιόμαστε ότι η κυβέρνηση μέσω φημολογιών στον τύπο ανιχνεύει τις αντιδράσεις για νόμο για τα blogs. Διότι άθελα τους όσοι συμμετείχαν τελικά έπαιξαν ανάλογο ανιχνευτικό για την κοινή γνώμη ρόλο και ήταν σαν να εγκρίνουν αυτού του τύπου την πολιτική ανίχνευσης αντιδράσεων. Η κάθε κυβέρνηση επιτέλους σε αυτό τον τόπο ας αναλαμβάνει το κόστος των αποφάσεων της και ας έχει την σοβαρότητα να τις προωθήσει θαρραλέα και ουσιαστικά.
20 Απρίλιος, 2008 στο 9:53 μ.μ
Οσο για τον Greek Macedon ας αποφασίσει τι από τα δύο είναι: Greek ή Μacedon; Διότι κράτος που να λέγεται Μακεδονία δεν ξέρω, ξέρω γεωγραφική περιοχή του κράτους της Ελλάδας που λέγεται Μακεδονία. Εκτός και αν ο Macedon θεωρεί εαυτόν πολίτη της Νέας Μακεδονίας αν τελικά συμφωνηθεί να λέγεται έτσι το κράτος των Σκοπίων. Ή μήπως ονειρεύεται καμία άλλη ανεξάρτητη Μακεδονία; Διότι σε αυτό τον τόπο έχουμε ακούσει όλα τα κουλά…
20 Απρίλιος, 2008 στο 10:07 μ.μ
Μωρε, ξερεις τι γινεται? Εκτος απο δικη σου, ειναι και δικη μου η πατριδα. Και ξερεις και τι αλλο? Οσα εγω πιστευω για την πατριδα, ρε διαολε, ειναι εξισου πατριωτικα με τα δικα σου. Ξερεις, ειναι ρε παιδι μου, ενα πραγμα πως το λεμε, να Δημοκρατια, σε φαση ειμαστε ξερεις, ολοι ισοι κι ετσι, και εχουμε λεει ισα δικαιωματα, και μπορουμε να λεμε και το μακρυ μας και το κοντο μας, χωρις να μπορει κανενας κερατας να αποφασιζει ποιοι ειμαστε πατριωτες και ποιοι μιασματα. Νιωθεις?
Δε λεω, μπορει ρε γαμωτο να εισαι οντως πιο Μακεδονας απο μενα (εγω ειμαι απο τους αλλους μισος νησιωτης και μισος απο εκεινους που σας κουβαληθηκανε το ‘22), αλλα ξερεις τι γινεται? ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ. Και ξερεις τι αλλο γινεται? ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ ΜΟΥ. Καταλαβες?
Ξερεις, αυριο κλεινουμε 41 χρονια απο τοτε που οι μετρητες πατριωτισμου κυκλοφορησαν και σε χακι, και απο τοτε δεν τους πολυσηκωνουμε, τουλαχιστον οχι εμεις οι του ΕΜΠ.
20 Απρίλιος, 2008 στο 10:12 μ.μ
Το αποπανω προφανως παει στον φιλο Greek Macedon. :-)
20 Απρίλιος, 2008 στο 11:01 μ.μ
Για όποιον ενδιαφέρεται: η Καθημερινή σήμερα εξέδωσε μια εξαιρετική ειδική έκδοση για τα Βαλκάνια. Σας προτείνω να τη διαβάσετε καθώς και το άρθρο του Σταύρου Λυγερού για το θέμα της ονομασίας στο κυρίως σώμα της εφημερίδας
21 Απρίλιος, 2008 στο 12:00 π.μ.
Οι θερμόαιμες παρεμβάσεις του Μακεδονομάχου στα σχόλια μου θύμισαν την π